Anmäla nerklassning?

F

Frågvis

Har jag rätt för mej nu? Min flicka tog poäng under 2003 men bara två år 2004. Alltså får de starta mindre klasser igen, men måste jag anmäla det här någonstans? Vad jag förstått så är det bara om vi säljer eller lånar ut henne som vi måste anmäla det? Lillasyster tävlar ju ponnyn i mindre klasser men då behövde vi inte anmäla nerklassning. :confused:

Sv: Anmäla nerklassning?

När två eller flera syskon tävlar samma ponny så räknas uppklassningspoängen per ekipage (men det måste vara syskon, om två kompisar tävlar samma ponny så får ponnyn båda ryttarnas uppklassningspoäng), så då kan ponnyn vara uppklassad med storasyster men inte med lillasyster.

Om storasyster blir automatiskt 'nerklassad' för att hon inte tar några poäng så behöver det inte anmälas någonstans, det är bara att tävla på.

Om ni säljer så ska ägarbyte anmälas till förbundet så rätt person står som ägare på licensen (och därmed har alla skyldigheter och rättigheter som följer med ägandet i tävlingssammanhand), då blir ponnyn automatiskt nerklassad 'på köpet'.

Om ni lånar ut ponnyn (så att dina döttrar inte rider alls under minst 6 månader) och den är uppklassad ur klasser som den som lånar vill tävla i så måste ni anmäla ryttarbyte. Om den inte är uppklassad ur de klasser låntagaren vill tävla i så behöver ni inte anmäla ryttarbyte.

Sv: Anmäla nerklassning?

Hej Ylva!
Tack så mkt för svaret, nu har jag allt klart för mej.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 130
Senast: lizzie
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 114
Senast: zarmino
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 834
Senast: mamman
·
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 973
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Secret Santa 2024
  • Burkmat
  • ChatGPT

Hund, Katt, Andra Djur