Håller med
@95johsv , det är INTE ord mot ord du kan ju bevisa det du säger genom historiken i ditt kontoutdrag så KRÄV (!) att få prata med en chef på huvudkontoret och nöj dig inte förrän du får det, dom försöker bara komma undan utan att ha något på fötterna!
Tack för era svar.
Jag har faktiskt lite senare idag fått ett lite mer positivt besked fr a-kassa och det är att jag skriftligen ska detaljerat skicka in överklagan. Så någon respons i alla fall.
Jag är ytterst tveksam till att ringa numera..Jag vill ha i ren text numer vad som är sagt och inte eftersom att det såhär långt muntliga vägen tycks försvinna det ena och det andra..Så senaste tiden har skett via mail och det har jag krävt.
Jag tror det är huvudkontoret jag pratar med, det står stockholm på både nr och mailuppgifter i alla fall.
Jag har ingen skuld, det är ju inbetalt men a-kassa anser att de fått pengarna försent och att det fattas 3 månader. Att det fattas köper jag inte, men ja måhända att det är försenat men just nu anser jag att det isf ligger på fackets bord som ju är de som schabblat nåt konstigt med mitt kontonummer eftersom att det första gången så bryts ju mitt autogiro (utan ändring från mig i alla fall..) och de andra gångerna är det trots att jag läser upp hela mitt kontonummer för dem ändå fel..för nästa gång jag ringt:
De: "oj, fel kontonummer igen"
Jag: "men jag har ju talat om tidigare, ändrade ni inte då?"
De vägrar alltså i mina ögon att inse att de har gjort fel. Och jag tycker att det är tragiskt att de inte på något sätt vill hjälpa mig vidare, genom att tex erkänna sitt fel och kanske tala om för a-kassa vad problemet beror på..Att de isf är skyldiga till förseningen..men att det fattas pengar nej det går jag inte med på och det kan jag oerhört lätt bevisa