ångestattacken from hell

Sv: ångestattacken from hell

Tack. Har ingen medicin att ta. Provar att ringa dem så jag kanske får hjälp att ta mig ut.
 
Sv: ångestattacken from hell

Vet inte om det är någon tröst men jag har också haft ångest i natt. Sjuk ångest, inte sovit mer än kanske en halvtimme fördelat över hela natten. Kliade överallt, svarta tankar och jag kände mig nästan psykotisk ett tag. Pulsen var nere på 48 slag/min men det kändes som jag hade hjärtklappning och svårt att andas. Kan det vara så att det var något mystiskt magnetfält som vi kände av? Jag hoppas på det för jag pallar inte en till sån här natt.
 
Sv: ångestattacken from hell

Jodå, du överlever men jag hoppas det inte blir en till svår natt. Hoppas du får bra hjälp nu och vi på Buke finns här *kramar om*
 
Sv: ångestattacken from hell

Det "bästa" med ångest är att ångest i sig är inte farligt. Vi överlever ångest även om det känns som om man ska dö. Det är en fysisk reaktion som är helt naturlig i rätt situation (vid livsfara), men som utlöses när den inte behövs. Du kommer överleva det här, du kommer klara det och när du kommit ur ångest-bubblan kommer du kunna titta tillbaka och se det andra ser utifrån, att det kommer gå bra. Trötters tips om att andas i fyrkant och hålla om sig själv hjälper.

Skickar massor med kramar och så mycket lugn jag kan avvara.
 
Sv: ångestattacken from hell

Har tagit mig ur värsta kletiga ångesmassan nu och dragit mig ut på hörntänderna med vovve en kort runda.
Omprioriterar min förmiddag och ber om hjälp med arbetet och satsar på att piggna till inför det stora jobbet i eftermiddag istället.
Ångest är en fruktansvärd upplevelse och jag begriper inte hur de som har det mer frekvent överlever.
Egentligen har jag nog förtjänat mitt tillstånd genom att som vanligt ta mig an lite för mycket jobb och ibland lite för stora utmaningar.
Stort tack iallafal för stärkande ord denna morgons vidriga timmar. Jag hoppas jag kan hjälpa er nästa gång.
 
Sv: ångestattacken from hell

Tack! Jag har ätit en medicin som heter Atarax. Det är från början en allergimedicin men används främst mot ångest och insomningsbesvär idag. Kan tipsa om den, den tar udden av den värsta ångesten och läkare skriver gärna ut den eftersom den inte är beroendeframkallande. Jag blir dock fruktansvärt seg av den om jag tar den för sent innan läggdags. Jag tar den klockan sex ungefär om jag ska upp tidigt. Hade glömt mina på landet, tar den bara vid PMS annars, men i natt hade jag behövt den!
Hoppas att du får hjälp snabbt! Ångest är vidrigt!
 
Sv: ångestattacken from hell

Valerianatabletter hjälper mig även vid riktigt vidrig ångest. Finns receptfritt på Apoteket, neurol kör jag, finns i en mildare och en starkare. Jag blir lugn och trött, använder dem att sova på. Är individuellt hur man reagerar på det, min man märker inget alls av dem medans jag som sagt blir lugn och får sova och ångesten brukar släppa då för mig. Men det är inga biverkningar och safe att testa när man känner att ångesten kommer krypande.
Nu har du varit i kontakt med vården så jag hoppas de kan hjälpa dig också. Ibland kan man behöva mer hjälp än tillfälligt och kanske starkare saker också. Bara vetskapen om att ha ångestdämpande till hands kan vara en hjälp många gånger.
Kram!
 
Sv: ångestattacken from hell

För mig brukar det hjälpa att öka på ångesten. Att gå in i den och riktigt känna efter. Då brukar den klinga av, konstigt nog.
 
Sv: ångestattacken from hell

blääääääääääää för här ågren:yuck: jag har öntligen fått hjälp med psyk och tebletter men när jag få känningar att ataken börja komma så ut och spring sätt dig ute och läs en bra bok....funkar skit bra att ut och rida i skogen (men fan så jobbigt att ta sig till stall,göra iordning och sätta sig upp på hästen) när man har en atak men sen försvinner den

de är inte alltid jag lyckats hålla tebax den eller avsluta den med dessa grejer men de har funkat ibland...

många kramar
 
Sv: ångestattacken from hell

Ni ger mig verkligen hopp om mänskligheten med era varma kommentarer.
Vad som skrämmer mig lite är hur många som verkar lida av ångest! Ni som gör det, vet ni varför och har ni en plan för att ta hand om det eller kommer det som en överraskning som stjälper hela vardagen varje gång?

Jag lyckades iallafal ta mig samman igår och utförde det jag skulle. Motgångarna avlöste varandra under eftermiddagen och kvällen och det var förmodligen en av de sämre dagarna i mitt liv.
Planen för dagen är att vara snäll mot mig själv, arbeta lugnt och metodiskt, hålla tankarna på rätt sak och lyckas äta något vilket jag inte gjorde på hela dagen igår och då blir jag ju ännu svagare.
 
Sv: ångestattacken from hell

Åh vad skönt att du ändå tog dig igenom dagen! :up: även om det bitvis var en skitdag måste det ändå varit bra att känna (vid dagens slut) att du ändå fixade det.

För länge sedan hade jag panikångestattacker (tack för det Svärdsjö högstadium :meh:) men de "växte" bort sas, när jag blev säkrare och stabilare i mig själv försvann de. Sista attacken kom när jag var ca 26 år, inget sedan dess.

*skickar pepp* det är bra att du tänker på att ta hand om dig själv också!
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
268
Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 529
Senast: Twihard
·
Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 394
Senast: lilstar
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 256
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Sekretessbrott?
  • Håravfall
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp