ångestattacken from hell

ASKAPLASKA

Trådstartare
Det sker så sällan nu att jag inte har verktygen att ta mig ur den.
Jag skakar, mår fruktansvärt illa och allt är svart i min äckliga glasbubbla.
Jag måste fungera idag och har bara några timmar på mig att ta mig upp. Hjälp mig upp snälla:(
 
Sv: ångestattacken from hell

:( ledsen , jag kan inte hjälpa dig för jag vet inte hur det känns, men jag vet hur det känns när nån bryr sig om en ...och jag skickar kramar o tröst i massor :love:
 
Sv: ångestattacken from hell

Tack. Försökte hitta nåt krisnummer att ringa men det är tydligen bara nattetid man får ha sådana här bryt.
 
Sv: ångestattacken from hell

Kan man inte bara ha ett typ vårskrik ....åk ut i skogen o bara skrika o gapa ..?
 
Sv: ångestattacken from hell

Har haft ångesten hela natten nu och är som en geleklump i hela kroppen, tar mig inte ut. Det här går inte! Måste hitta nån att prata med!
 
Sv: ångestattacken from hell

De slutar klockan 6. Hittar ingen jour som har öppet någonstans. Jag går sönder!
Det är ju helt galet vad hjärnan kan hitta på:(
 
Sv: ångestattacken from hell

Mår du så dåligt skulle jag ringa 112, de kan koppla dig vidare.

Edit: Kollade upp nu och det är 112 som gäller för jourhavande präst.

Edit 2: Kollade noggrannare och det är samma tid som för jourhavande medmänniska :mad:

Skulle nog ringa 112 ändå eller iaf 1177, sjukvårdsrådgivningen.
 
Senast ändrad:
Sv: ångestattacken from hell

Andas i fyrkant. Andas in, håll, andas ut, vänta, andas in... Lägg armarna om dig själv och smek dig själv på armen upp och ner.

*håller om*

Pm:a om du vill.
 
Sv: ångestattacken from hell

Hej. Vad bra att du vände dig hit och hittade vänner som cyberkramar. Din ångest kommer släppa. Den klingar snart av. Vi finns här. Ska vi prata om något annat, tänka på något annat? vad har ni för väder hos er?
 
Sv: ångestattacken from hell

Skickar över mängder med kramar och hoppas du känner dom lite grann i alla fall
Du är en av de människor jag beundrar mest, du är stark, du är duktigt och du är vacker



Edit:
Det kommer gå superduperbra idag
 
Sv: ångestattacken from hell

Nu har jag ylat i örat på sjukvårdsrådgivningen som gav mig ett nummer till ett mobilt team jag kunde ringa men jag är så darrig att jag fumlade bort det.
Känns nån grad lugnare efter att ha hört en mänsklig röst i andra ändan. Ska försöka resa mg ur sängen och ta ut vovve som är jätteorolig.
Tack för stöd, ångest ger en sån otäck känsla av ensamhet så det är skönt att veta att det sitter nån därute och hör mig. Jag är livrädd för att resa mig nu, vad är det som händer med mig!
 
Sv: ångestattacken from hell

Kan du ringa en vän som kommer över? Bli omhållen och prata, prata, prata kan hjälpa till att få ångesten att släppa.

Om ångesten inte ger med sig, kan du hoppa över det du skulle göra idag?
 
Sv: ångestattacken from hell

Det är klart vi stöttar! Det känns inte som om jag kan komma med så mycket vettigt men skickar många styrkekramar!
 
Sv: ångestattacken from hell

Orkar du ringa igen för att få numret till mobila teamet?

Det är lite bra att du har hund. Att vara tvungen att ta hand om djur kan göra att man ser att man orkar något. En liten, liten sak i taget.
 
Sv: ångestattacken from hell

Prima akutenhet NoA, akut psykisk hjälp dygnet runt. 08-123 558 58.
www.primavuxen.se

Har inte behövt använda numret än själv, men har visitkortet i plånboken. Har du nån atarax, lergigan elr annan antihistamin hemma? Ger en lugnande effekt och är harmlöst, hjälper snabbt och tar dig genom dagen.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
268
Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 529
Senast: Twihard
·
Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 394
Senast: lilstar
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 256
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Sekretessbrott?
  • Håravfall
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp