Ångest - flyttande hundvalp

Sv: Ångest - flyttande hundvalp

:rofl: :rofl: Så hemska är vi ju inte att vi råskäller på någon som råkat ut för en tjuvparning och försökt göra det bästa av situationen :p

Hade du däremot startat en tråd om att du planerar en blandraskull för att hundarna är "så söta och gulliga" hade det nog varit en annan respons :angel:

Haha jo men det är förståeligt. Jag är inbiten blandrasmänniska, MEN (tro det eller ej) jag är helt emot blandrasavel.
Hade det inte varit för att min tik var blandning och pappan var renrasig rottweiler (modern 50% rottis) så hade jag tagit bort valparna.

Veterinären var tom på väg att hämta abortsprutan när jag ändrade mig och sprang ut efter henne och skrek "nej, nej! jag vill inte" :p
hur fånigt som helst :rofl:

passar förresten på att dela med mig av den fulaste bilden någonsin på den valpen jag har valt att behålla :p

kan man se dummare ut?:rofl:
Foto0048.jpg

Suddig bild, men gillar stilen på henne ;)
Och ja, det är sjuuukt stökigt hemma. ni behöver inte påpeka det :p

Och måste lägga en in normal bild, så ni inte tror att hundstackarn ser ut sådär :p

Foto0052.jpg

Vad tråkigt att du hafr otur med dina valpar.

Jag har själv 2 blandraser (dock helt emot medveten blandrasavel).
Min stora tjej kommer från en kull med 8 syskon av stora ganska "svåra" raser.
Då jag är bekant med "uppfödaren" vet jag om att ett antal av valparna har sålts vidare ett flertal gånger och en har avlivats.

Detta verkar tyvärr vara ganska vanligt bland stora blandraser, som är så söta och snälla när dom är små men sedan växer upp till ohanterliga bestar utan rätt uppfostran.

Önskar dig lycka till med dina valpar!

Vad tråkigt att du hafr otur med dina valpar.

Jag har själv 2 blandraser (dock helt emot medveten blandrasavel).
Min stora tjej kommer från en kull med 8 syskon av stora ganska "svåra" raser.
Då jag är bekant med "uppfödaren" vet jag om att ett antal av valparna har sålts vidare ett flertal gånger och en har avlivats.

Detta verkar tyvärr vara ganska vanligt bland stora blandraser, som är så söta och snälla när dom är små men sedan växer upp till ohanterliga bestar utan rätt uppfostran.

Önskar dig lycka till med dina valpar!

Tusen tack :)
Känns väldigt skönt att höra att man inte är den absolut sämsta uppfödaren i världen, trots att det känns så :(

Vad är det för blandningar du har?

Min gamling är en 50/50 tibetansk spaniel och sheltie.

Och tiken jag skrev om är Boxer/presa canario/am.staff. på 2 1/2 år

Det är så dåligt när folk köper hund utan att tänka efter.
Visst kanske det är lite som att köpa grisen i säcken när det gäller blandras, men man måste ju förstå vad en hund behöver och läsa in sig på de raser man har i den.

Låter ju som mysiga hundar du har :) Den större låter ju som en typisk sån hund som inte får hamna i fel händer, men blir en superhund om den bara hamnar rätt :)

Jo jag gjorde mitt bästa får att verkligen informera köparna om att det ÄR 75% rottweiler i valparna, så det gäller att veta vad en rottweiler går för.
Och sen tipsade om att plugga på både schäfer och BC också för att vara beredd på vilka både negativa och positiva egenskaper som kunde tänkas dyka upp.
Och även informera och svara på alla frågor om modern, så dom fick en hum om hur hon är och har varit i personlighet, temprament osv.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 200
Senast: lizzie
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok I oktober 2007 så kom en liten ljusbrun kille med fyra vita tassar hem till mig, fyra månader gammal! :love: Imorgon fyller samma kille...
Svar
6
· Visningar
2 974
Senast: Takire
·
Anläggning HEJ! Alltså, typ det mest otroliga som kan hända kommer ske. på fredag får vi tillträde till vårat nya hus! jaha tänker ni säkert, men...
Svar
4
· Visningar
4 050
Senast: shia
·
Hundavel & Ras Jag gjorde ett impulsköp i höstas, som jag tyvärr ångrar bittert. En mops. Jag har alltid haft fördomar om folk som köper och...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
20 494
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar