Men jag måste också säga nåt som en del glömmer som vill ta valpar.
Att som uppfödare ska man veta att man måste kunna ställa upp i 15år framöver på sina valpköpare. Och har man bra kontakt, ordnar träffar mm, så kanske man slipper se sin hund på blocket. För då tror jag att köparna känner de kan höra av sig i vått och torrt.
Jag har sagt klart och tydligt till mina köpare att jag alltid finns här, som hundvakt mm. Och att jag ställer upp om de måste placera om mm, och att de aldrig får skämmas för höra av sig till mig, för allt kan hända och jag kommer inte dömma någon.
Nu ska du inte ta åt dig. Men har du ingen kontakt med dina köpare, så skriv ett brev eller vad som helst.
Jag skriver ett julbrev där jag skriver lite vad som hänt och hur det går för de andra valparna mm (har självklart annan kontakt också, men kul att göra lite annat). Det är väldigt uppskattat. Alla köpare får också namn och adress på vart de andra valparna hamnar, så kan de också ha kontakt om de vill.
Ju mer man visar att man finns, ju mer vågar köparna höra av sig om det blir krångel.
Hoppas det går bra för din valp iallafall