Ångerrätt på försäljning??

K

kvlb306

:confused: Min vän sålde en häst för två månader sedan. Efter en månad var hon tillbaka för att hälsa på. Då var hästen avmagrad och såg allmänt dålig ut. När hon sa detta till ägarna och erbjöd sig att köpa tillbaka hästen fick hon köpa tillbaka den till en summa som var 7000:- högre än den dom köpte hästen för. Hon köpte den givetvis eftersom hon inte ville se honom lida.
Nu är min fråga den att finns det något hon kan göra? Dom har tydligen andra hästar som också mår dåligt. Anmäla vanvård är självklart men hur skall hon göra för att det ska bli rätt med att hon fick köpa tillbaka honom för en så stor summa?:confused:

Snälla hjälp oss!!

Sv: Ångerrätt på försäljning??

Finns nog inte speciellt mkt att göra tyvärr. Hon har ju redan ingått köpet och vem som helst får sälja vad som helst till vilket pris som helst.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 795
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
22
· Visningar
3 326
Senast: lirco11
·
Hästmänniskan Nu ska tilläggas att jag inte är någon av ägarna men jag är berörd ändå eftersom en av personerna är en god vän till mig. En häst ägdes...
2
Svar
38
· Visningar
5 526
Senast: Smedholt
·
Hästvård (Lång text men behöver verkligen hjälp) Hej! Jag sålde en hopphäst för ca 1,5 år sedan till en hobby ryttare som skulle ha honom som...
2
Svar
39
· Visningar
10 982
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30