Angående skydd för regn

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare liljekonvall
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 899
L

liljekonvall

Trots en härlig sommar så börjar det nu närma sig hösten med regn o rusk.
Det jag undrar är om någon vet om det finns något slags regnskydd som kan skydda magen på hundarna?
Min ena hund har alldeles för mycket päls för att jag skulle sätta på henne vanliga täcke och regnskydd över kroppen,men däremot är hon väldigt känslig för fukt i ljumskar och under magen.När regnet nu börjar komma och senare också saltslasket i vinter så började jag fundera på om det finns något skydd mot detta.Trots att jag torkar henne efter promenaderna så dels går ju inte saltet ur och dels får man ju inte bort allt det våta hur mycket man än gnor:mad::
Någon med ideer om detta?

Sv: Angående skydd för regn

Ljumskarna kan ju bli svåra att täcka eftersom där oftast är öppet så att hunden kan "göra sitt". Magplattor däremot finns på många täcken, kolla in Hurttas sortiment t.ex. Sen finns ju hela overaller också.

Jag har tittat lite på Hööks regnoverall men har lite dålig koll på hur den ser ut, har dessutom inte tänkt på hur hunden ska göra sina behov om den är stängd vid ljumskarna... Undra undra, jag får ta en ny titt...

Jag har ju en tik så just för kisseriet skulle det ju inte vara något problem:D

Är igentligen emot kläder på hundar så därför vill jag egentligen inte ha ett rent täcke utan mer ett skydd.

Ingen som är uppfinningsrik och gjort något själva?:idea:

Liknande trådar

Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
921
Senast: TantAgda
·
Hundhälsa Hej alla! Jag ska försöka att fatta mig så kort jag kan. Jag har en Pomeranianpojke på 4 år. Han har aldrig tidigare haft några problem...
Svar
1
· Visningar
197
Senast: Jeps
·
Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
9 696
Senast: AlmostEasy
·
Övr. Hund Att inte alla hundar kommer överens och accepterar varandra är jag helt med på, precis som med människor så handlar det ju oftast om...
Svar
16
· Visningar
8 675
Senast: Bulldoozer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V
  • tämja halvvuxna katter