Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det jag har gjort är att på ett objektivt sätt belysa saken.
Jag har ställt mig frågan om el har någon effekt ö.h.t.
Jag har ifrågasatt den oerhörda risk som Svanstedt har tagit om detta är sant.
Jag dömer inte någon utan fakta!
Lika lite som jag skulle döma dig på förhand bara för att några vittnen påstår att du har gjort någonting förkastligt!
Jag vill ha en rättsstat och ett socialt samhälle som bygger på att övertygande bevis kan presenteras just för att inte någon oskyldig ska bli dömd!
Med ditt resonemang kan vi skrota hela rättsväsendet då några vittnesmål räcker för att bli dömd och hängd!
-Så kan vi ju inte ha det vad det än gäller, eller hur?
Till skillnad mot bla min objektivitet (att vara objektiv betyder att man inte tar ställning för eller emot utan att man äger ett neutralt kritiskt tänkande) så framstår du som synnerligen subjektiv som helt utan källhänvisning rapar fram saker som att "vi minsann blundar men DU vet hur det är" utan att presentera någon som helst tillförlitlig fakta -mer än anonymludd inifrån en torktumlare som väcker mer frågor än respekt.
Jag har inte sett att någon enda person här i tråden skulle ta den berörda travtränaren i försvar om det kommer fram att han är skyldig.
-Tvärtom!
Mitt i allt elände dyker det ju endå upp galjhumor som får en att skratta, t.ex.
ELON bryter sitt sponsoravtal med Å.S, deras namn vill inte förknippas med el...."Vi måste vara rädda om vårat varumärke"...
Ärligt så tycker jag bara att det är tragiskt att losa sponsoravtal m.m innan man är dömd.
Tack för att du stavade jargong rätt..
Men jag förstår iallafall inte vad du menar...Det finns absolut de som inte hört talas om detta med grisfösare.
För ett tag sedan sa en kompis till mig "Bara ge dom ett par på filen, så vaknar dom" Han ämnade ju självklart inte att göra det, men min väninna, som är 30år, började att gråta...
Jargongen behöver deffinitivt inte vara lika inom travet vid olika stallar, det har jag upplevt iallafall.
Jag vill med detta säga att jag aBSOLUT TAR AVSTÅND FRÅN ALLT VAD GRISFÖSERI ELLER ENS INÄRHETEN AV LIKNANDE VÅLD MOT DJUR!
TOTALFÖRBJUD GRISFÖSAREN ÄVEN MOT GRISAR!!!!!!!!!!!!!
Några frågor bara som har ploppat upp i min skalle under natten.
Om nu en grisfösare är så liten att den går lätt att gömma. Varför behövdes en bil för att köra den till banan. Hur fick kuskarna hästen att efter första gången den fick el stanna på samma ställe en gång till. För hur får man annars tag i den?
De säger att ingen var vid banan utan den satt på en "pinne" som kusken tog. Den är för liten för inspektörerna att hitta, men hon klarar av att se den från stallet? Hur bra syn har hon? Jag skulle aldrig kunna se ett föremål som var stor som en handflata på minst 100 meters avstånd.
Hur reagerade hästen när den strömmades? såg hon att helt plötsligt så började hästen bocka, resa sig eller slå som en galning ute på banan? En häst kan slå som fan även med slaggjord. Den klarar även av att resa sig med käk. Fanns det extra personal vid banan om det skulle gå åt helvete? För ingen vet ju hur hästen reagerar när den får ström första gången.
Efter avslutat jobb med el, stannade då kusken vid samma ställe och la tillbaka grisfösaren? Eftersom de kunde ju inte ha den i fickan när de körde ut så bör de ju inte kunna ha den med sig in i stallet. Eller körde bilen ut till banan mellan varje pass och fixade till "pinnen"
Och den största frågan av dom alla: Varför stannade hon kvar i 3,5 år när hon visste vad som hände
Jag må vara riktigt trög nu,men vad exakt menade du eftersom du riktar ditt svar till mitt inlägg?
Det är NÅGOT jag har undrat sedan hon sade att hon hade arbetat där i 3,5 år
enligt denna artikel har fler vittnen och fd anställda hört av sig, vad de har för information att delge är preskriberat under utredningen men fler har som sagt hört av sig efter debatten i onsdags kväll.
http://www.travronden.se/edrum.jsp?article=27011
Klippt ur debatten på travronden.se
3: Alla vet om det, många hycklar
Alla som hållit på med travsport en längre tid känner till användandet av grisfösare och elpiskor. På en travresa till USA för några år sedan köpte några amerikanska elpiskor och visade dom helt öppet. Att ge en bekväm häst en elstöt samtidigt som man gör något som hästen förknippar med smärtan är effektivt, i lopp gör man samma sak t.ex. ett visst vrål utan el-stöten och hästen flyr för livet.
AV: Bergsåker
Och som delägare lämna in en häst på träning i ett senare skede till en som man "vet" strömmar hästar??
(om detta nu är sant)