Angående Kalla Faktas program....

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Angående Kalla Faktas program....

När det bevisas som sant kommer du då att fundera på hur mycket kraft du lagt ner på att övertyga alla om motsatsen

Om det bevisats som motsats?
Kommer du stå o be alla om ursäkt då??

Men som jag fåga i den andra tråden.
Är du en av dem som har anmält o kommer vittna?
Eftersom du med sån säkerthet VET saker...

Om det bevisats som motsats?
Kommer du stå o be alla om ursäkt då??

Men som jag fåga i den andra tråden.
Är du en av dem som har anmält o kommer vittna?
Eftersom du med sån säkerthet VET saker...
Jag vet hur det förhåller sig!!!
Och jag anser att det krävs en idiot eller någon helt okunnig om hästar
eller en som inte vill(eller vågar) låta sanningen komma fram
för att undgå att se när en häst presterar onaturligt

När det bevisas som sant kommer du då att fundera på hur mycket kraft du lagt ner på att övertyga alla om motsatsen
Är det någon här som försökt övertyga någon om "motsatsen"? Inte som jag har sett i alla fall...

*kl*

Jag undrar lite hur tränaransvaret gäller här?
Eftersom personal bllivit polisanmäld enligt tidigare länk, hur gäller det?
Om personal gör saker är ju tränaren skyldig enligt tränar ansvar, men hur blir de nu?
Är den enskilde personen helt friad o allt bara tränarens ansvar?
T ex Kan en lärlig som kört med el på tränarens order bli straffad? En hästskötare som selat ut en häst som h*n vet kommer bli strömmad?
Ännu mer hypotetiskt, eftersom jag inte har någon aning alls
Skulle det kunna förekomma att personalen hittar på något sånt här på alldeles eget bevåg, bakom ryggen på tränaren?

[
QUOTE=ameo;11720018]Är det någon här som försökt övertyga någon om "motsatsen"? Inte som jag har sett i alla fall...
Du kanske skulle ha lyssnat istället då

Skulle det kunna förekomma att personalen hittar på något sånt här på alldeles eget bevåg, bakom ryggen på tränaren?
[/QUOTE]

Huvet på spiken, SÅ tänkte tränaren!

Jag vet hur det förhåller sig!!!
Och jag anser att det krävs en idiot eller någon helt okunnig om hästar
eller en som inte vill(eller vågar) låta sanningen komma fram
för att undgå att se när en häst presterar onaturligt

Om du vet hur det förhåller sig så förutsätter jag att du anmält o tänker vittna o inte sitter här o försöker spela Allan och vara duktig, när du i själva verket är en fegis bakom ett anonymt nick!

I min värld är hästar individer.

Är det någon här som försökt övertyga någon om "motsatsen"? Inte som jag har sett i alla fall...

Var lite det jag undrade?
Tränaren har ju fullt ansvar vid t ex dopig.

*kl*

Jag undrar lite hur tränaransvaret gäller här?
Eftersom personal bllivit polisanmäld enligt tidigare länk, hur gäller det?
Om personal gör saker är ju tränaren skyldig enligt tränar ansvar, men hur blir de nu?
Är den enskilde personen helt friad o allt bara tränarens ansvar?
T ex Kan en lärlig som kört med el på tränarens order bli straffad? En hästskötare som selat ut en häst som h*n vet kommer bli strömmad?

Om bevis finns alltså?

*nyfiken*

Jag kan tänka mig att straffskalan ser olika ut -om jag återigen drar parallellen mellan en misshandel där flera inblandade kan få ett utdömt straff men att det kan se olika ut beroende på hur "delaktiga" och ansvariga de har varit.
Det beror ju också på hur ett ev. åtal kommer att se ut.
Även om anställda och lärlingar är anmälda så kanske åklagaren nöjer sig med att åtala den som har huvudansvaret, dvs Åke själv.

Jamen varför skulle personalen komma på nåt så korkat ??

Dessutom skulle dom ju få "gömma" det för tränaren och ÄNNU riskera jobbet...nej, det faller på sin egna rimlighet,
Inte f-n skulle jag komma på att ela t ex Herr Jägermeister för mig själv...av vilken anl skulle jag göra det ?...typ..

Jamen varför skulle personalen komma på nåt så korkat ??

Dessutom skulle dom ju få "gömma" det för tränaren och ÄNNU riskera jobbet...nej, det faller på sin egna rimlighet,
Inte f-n skulle jag komma på att ela t ex Herr Jägermeister för mig själv...av vilken anl skulle jag göra det ?...typ..

Nej nej, det var inte så jag menade..
Jag bara undrade om tränaransvaret o sen huruvida ex lärlingen blir straffad om han på tränarens order kör..
Gäller tränaransvaret inför svensklag oxå eller bara inför STC?

Haha, ja mena inte att personalen på eget initiativ kört med el :rofl:

Det jag har gjort är att på ett objektivt sätt belysa saken.

Jag har ställt mig frågan om el har någon effekt ö.h.t.
Jag har ifrågasatt den oerhörda risk som Svanstedt har tagit om detta är sant.

Jag dömer inte någon utan fakta!
Lika lite som jag skulle döma dig på förhand bara för att några vittnen påstår att du har gjort någonting förkastligt!
Jag vill ha en rättsstat och ett socialt samhälle som bygger på att övertygande bevis kan presenteras just för att inte någon oskyldig ska bli dömd!

Med ditt resonemang kan vi skrota hela rättsväsendet då några vittnesmål räcker för att bli dömd och hängd!
-Så kan vi ju inte ha det vad det än gäller, eller hur?

Till skillnad mot bla min objektivitet (att vara objektiv betyder att man inte tar ställning för eller emot utan att man äger ett neutralt kritiskt tänkande) så framstår du som synnerligen subjektiv som helt utan källhänvisning rapar fram saker som att "vi minsann blundar men DU vet hur det är" utan att presentera någon som helst tillförlitlig fakta -mer än anonymludd inifrån en torktumlare som väcker mer frågor än respekt.

Jag har inte sett att någon enda person här i tråden skulle ta den berörda travtränaren i försvar om det kommer fram att han är skyldig.
-Tvärtom!

Senast ändrad:

Det jag har gjort är att på ett objektivt sätt belysa saken.

Jag har ställt mig frågan om el har någon effekt ö.h.t.
Jag har ifrågasatt den oerhörda risk som Svanstedt har tagit om detta är sant.

Jag dömer inte någon utan fakta!
Lika lite som jag skulle döma dig på förhand bara för att några vittnen påstår att du har gjort någonting förkastligt!
Jag vill ha en rättsstat och ett socialt samhälle som bygger på att övertygande bevis kan presenteras just för att inte någon oskyldig ska bli dömd!

Med ditt resonemang kan vi skrota hela rättsväsendet då några vittnesmål räcker för att bli dömd och hängd!
-Så kan vi ju inte ha det vad det än gäller, eller hur?

Till skillnad mot bla min objektivitet (att vara objektiv betyder att man inte tar ställning för eller emot utan att man äger ett neutralt kritiskt tänkande) så framstår du som synnerligen subjektiv som helt utan källhänvisning rapar fram saker som att "vi minsann blundar men DU vet hur det är" utan att presentera någon som helst tillförlitlig fakta -mer än anonymludd inifrån en torktumlare som väcker mer frågor än respekt.

Jag har inte sett att någon enda person här i tråden skulle ta den berörda travtränaren i försvar om det kommer fram att han är skyldig.
-Tvärtom!

Du har utvecklat mina inlägg till subjektiva diton tidigare
din nyfunna objektivism är befriande

men det är för mig fortfarande en gåta att ni inte vet vad som sker

Senast ändrad av en moderator:

Du har utvecklat mina inlägg till subjektiva diton tidigare
din nyfunna objektivism är befriande

men det är för mig fortfarande en gåta att ni inte vet vad som sker

Om du inte ska uppfattas som en religös fanatiker som beklagar oss ofrälse så får du nog konkritisera lite vad du menar med det fetstilta.

Jag har varit inom travet sedan barnsben och du må kalla mig för en förnekare men jag har aldrig sett en grisfösare!!

Kan du inte försöka vara lite mindre fördömande mot oss som inget har att vittna om -och inte förutsätta att vi är mindre intelligenta än vad du är- och med hjälp av logiskt tänkande försöka förstå hur du själv skulle reagera om tex. jag kom inklampande i din värld, i ditt kök, och påstod med flummerier att ditt liv är förljuget!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka