Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Pja, just det fallet vet jag ju inte ens vem det handlade om.
Detta sker ju så vädigt extremt öppet och är ju ett jättedrev, handlar ju dessutom om missförhållanden i just det yrke som utmärker ÅS. Så jag tror det blir värre.
svenska folket skiter i det om ett par veckor, dom spelar ju bara. Visst kanske dom tappar några spelare i början men dt kommer att rulla på som vanligt vad det lider.
Varför väljer du att träda fram?
- Det som fick bägaren att rinna över för mig var när Thomas Nilsson stod i TV4 och sade att grisfösare "möjligen använts för 50 år sedan". Han förstod uppenbarligen inte hur många människor han gjorde ledsna genom att säga så - alla hästskötare som genom åren stått och gråtit när de selat på sin häst innan hästen blivit utsatta för den här metoden, berättar Tomas Pettersson för Travronden.
du, det var en travtränare som sa att min häst var en "subba".....det säger han aldrig mer
du, det var en travtränare som sa att min häst var en "subba".....det säger han aldrig mer
nu kanske han säger det om DIG istället
nu kanske han säger det om DIG istället
Lever han?
nej inte jag. tänker på de var gång man hör hans namn.Fast folk "glömmer" fort också...det var ju inte sååå hemskt längesen en känd travtränare blev föremål för mediadrevet för pedofili, det har väl de flesta "glömt" bort nu
Citat:
Varför väljer du att träda fram?
- Det som fick bägaren att rinna över för mig var när Thomas Nilsson stod i TV4 och sade att grisfösare "möjligen använts för 50 år sedan". Han förstod uppenbarligen inte hur många människor han gjorde ledsna genom att säga så - alla hästskötare som genom åren stått och gråtit när de selat på sin häst innan hästen blivit utsatta för den här metoden, berättar Tomas Pettersson för Travronden.
Så det var Thomas Nilsson som fick bägare att rinna över??
Inte Åke Svanstedt..
Nu gör jag så där som man inte ska göra, förlåt om det redan har tagits upp i tråden.
Men kan vi reda ut om de två vittnena inte är så "oberoende" av varandra som man fick uppfattningen om, dvs är Disa och Tomas kompanjoner i ett företag alt. sambos?
Min reflektion över det här är att för det första så är det sant så ska givetvis Kermit tillbaka till Mupparna utan pardon!
MEN jag har så svårt att se hur de ska kunna fälla honom utan några konkreta bevis!
Anta nu att det inte är sant, hur kan det vara möjligt att någon blir utpekad bara genom vittnesmål?
Jag drar en parallell, anta att jag tex. anklagar en känd fotbollsspelare för våldtäkt på en tredje person. Jag vänder mig till media och träder fram tillsammans med min väninna. Vi både hävdar att vi VET och att vi själva har SETT fotbollsspelaren våldta.
Det kommer in fler anmälningar om samma fotbollsspelare och han blir "satt på bänken" under den kommande utredningen från FIFA.
-ÄR det så enkelt att ställa någon vid skampålen utan mer på fötterna i form av konkreta bevis (VARFÖR har tex, inte Disa filmat strömmningarna??) så gör vår rättssäkerhet mig mörkrädd..
Om du som ung tjej med kanske ett inte allför bra självförtroende är anställd av den misstänkte och beroende av jobbet och lönen HUR LÄTT tror du det är att neka om man blir beordrad till att sela ut sin sköthäst? Att neka sin chef är säkert lika med sparken. Det är lätt att sitta här och vara klok och orädd.
Så påhoppad och mobbad som man verkar bli i travets värd om man tar mod till sig och avslöjar missförhållanden så kan jag mycket väl förstå att man drar sig i det längsta eller att för sitt eget bästa väljer att blunda. De två vittnena har redan blivit hotade via SMS. Läs sedan denna tråd vad som skrivs och påstås så är det inte konstigt att allt mörkas. Vem vill förstöra sitt eget liv, kanske missta jobbet, bli mobbade av sina kollegor, utfrysta mm mm.
Vore det inte bättre att stötta lite? Speciellt om ni nu verkligen brinner för travet och inte vill att det för evigt ska svartmålas av gemene man?
Om tänkbara nya vittnen läser allt som skrivs här blir de nog avskräckta för all framtid att berätta och vittna i en ev. rättegång. Dessutom verkar det som om många här tycker att man inte ska vittna nu om man inte anmälde det man såg direkt eller sa upp sig på stört. Bättre sent än aldrig eller hur?
Många här undrar varför flera av anmälningarna är anonyma det gjorde jag också till en början men inte nu längre tyvärr....