Angående Kalla Faktas program....

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Angående Kalla Faktas program....

Pja, just det fallet vet jag ju inte ens vem det handlade om.
Detta sker ju så vädigt extremt öppet och är ju ett jättedrev, handlar ju dessutom om missförhållanden i just det yrke som utmärker ÅS. Så jag tror det blir värre.

Frågan är ju lite oxå om han blir dömd i travfolkets ögon, om han blir friad alltså.
Många hästägare verkar redan stötta honom o alla hans anställda har gemensamt gått ut o sagt att de aldrig sett det förekomma såna metoder i hans stall.

Så jag tror travfolket stöttar honom om han blir friad, frågan är ju om då svenska folket stöttar travet?

Fast det stod ju mycket o höll på länge det också , det var en skam för travet och han hade barnporr på datorn och "lekte" med stalltöserna. Jag menar bara att om 5 år är detta bortglömt också. Och OM Å har elat hästar så lär han ju aldrig tordas göra det mer.....

Pja, just det fallet vet jag ju inte ens vem det handlade om.
Detta sker ju så vädigt extremt öppet och är ju ett jättedrev, handlar ju dessutom om missförhållanden i just det yrke som utmärker ÅS. Så jag tror det blir värre.

Det var det Matha pratar om oxå, mycket stort i media o en mycket uthängd kusk o tränare.

Men jag tror oxå detta är värre, detta handlar om träningen av hästen, det handlade om vad tränaren tände på o till viss del satte på.

svenska folket skiter i det om ett par veckor, dom spelar ju bara. Visst kanske dom tappar några spelare i början men dt kommer att rulla på som vanligt vad det lider.

svenska folket skiter i det om ett par veckor, dom spelar ju bara. Visst kanske dom tappar några spelare i början men dt kommer att rulla på som vanligt vad det lider.

Även om jag hoppas du har rätt så är jag tveksam om det blir så enkelt... Men tror problemen blir större på sikt o i längden.

*kl*
Jag vet inte om det är ok med reglerna, men detta citat är från Travrondens interviuv som man kan läsa här;
http://www.travronden.se/edrum.jsp?article=27011

Varför väljer du att träda fram?
- Det som fick bägaren att rinna över för mig var när Thomas Nilsson stod i TV4 och sade att grisfösare "möjligen använts för 50 år sedan". Han förstod uppenbarligen inte hur många människor han gjorde ledsna genom att säga så - alla hästskötare som genom åren stått och gråtit när de selat på sin häst innan hästen blivit utsatta för den här metoden, berättar Tomas Pettersson för Travronden.

Hur vet han det om det aldrig talades om det i stallen?
Alltså att folk grät när de selade ut hästen o varför selar man ens ut en häst till dess dyligt?
Jag blir mest förbannad på dubbel moralen som tydligen pågår, det har knipts käft om detta i åratal o sen helt plötsligt rinner bägaren över??

För mig känns det bättre om bägaren skulle runnit över när effekten på hästen gav oönskar resultat o man såg den farit illa.. :(

du, det var en travtränare som sa att min häst var en "subba".....det säger han aldrig mer :devil: :angel:

nu kanske han säger det om DIG istället :eek: :angel: ;)

:rofl: Nää det gör han INTE......Han är så trevlig så :p
Jag hotade med att ta hästen därifrån på stört....

Men jag är ju inte känd för att ta skit så jag var förvånad att han övht tordes :cool:

:D :rofl:

min hovslagare skrek förskräckt "jag har inte slagit henne" när det kom blod ur min hästs hov :angel: hehe... har oxå lite pli på honom :devil:

Fast folk "glömmer" fort också...det var ju inte sååå hemskt längesen en känd travtränare blev föremål för mediadrevet för pedofili, det har väl de flesta "glömt" bort nu
nej inte jag. tänker på de var gång man hör hans namn.

Citat:
Varför väljer du att träda fram?
- Det som fick bägaren att rinna över för mig var när Thomas Nilsson stod i TV4 och sade att grisfösare "möjligen använts för 50 år sedan". Han förstod uppenbarligen inte hur många människor han gjorde ledsna genom att säga så - alla hästskötare som genom åren stått och gråtit när de selat på sin häst innan hästen blivit utsatta för den här metoden, berättar Tomas Pettersson för Travronden.

Så det var Thomas Nilsson som fick bägare att rinna över?? :eek:

Inte Åke Svanstedt..

Nu gör jag så där som man inte ska göra, förlåt om det redan har tagits upp i tråden.
Men kan vi reda ut om de två vittnena inte är så "oberoende" av varandra som man fick uppfattningen om, dvs är Disa och Tomas kompanjoner i ett företag alt. sambos?

Min reflektion över det här är att för det första så är det sant så ska givetvis Kermit tillbaka till Mupparna utan pardon!
MEN jag har så svårt att se hur de ska kunna fälla honom utan några konkreta bevis!

Anta nu att det inte är sant, hur kan det vara möjligt att någon blir utpekad bara genom vittnesmål?

Jag drar en parallell, anta att jag tex. anklagar en känd fotbollsspelare för våldtäkt på en tredje person. Jag vänder mig till media och träder fram tillsammans med min väninna. Vi både hävdar att vi VET och att vi själva har SETT fotbollsspelaren våldta.
Det kommer in fler anmälningar om samma fotbollsspelare och han blir "satt på bänken" under den kommande utredningen från FIFA.

-ÄR det så enkelt att ställa någon vid skampålen utan mer på fötterna i form av konkreta bevis (VARFÖR har tex, inte Disa filmat strömmningarna??) så gör vår rättssäkerhet mig mörkrädd..

Så det var Thomas Nilsson som fick bägare att rinna över?? :eek:

Inte Åke Svanstedt..

Nu gör jag så där som man inte ska göra, förlåt om det redan har tagits upp i tråden.
Men kan vi reda ut om de två vittnena inte är så "oberoende" av varandra som man fick uppfattningen om, dvs är Disa och Tomas kompanjoner i ett företag alt. sambos?

Min reflektion över det här är att för det första så är det sant så ska givetvis Kermit tillbaka till Mupparna utan pardon!
MEN jag har så svårt att se hur de ska kunna fälla honom utan några konkreta bevis!

Anta nu att det inte är sant, hur kan det vara möjligt att någon blir utpekad bara genom vittnesmål?

Jag drar en parallell, anta att jag tex. anklagar en känd fotbollsspelare för våldtäkt på en tredje person. Jag vänder mig till media och träder fram tillsammans med min väninna. Vi både hävdar att vi VET och att vi själva har SETT fotbollsspelaren våldta.
Det kommer in fler anmälningar om samma fotbollsspelare och han blir "satt på bänken" under den kommande utredningen från FIFA.

-ÄR det så enkelt att ställa någon vid skampålen utan mer på fötterna i form av konkreta bevis (VARFÖR har tex, inte Disa filmat strömmningarna??) så gör vår rättssäkerhet mig mörkrädd..

Jag håller med dig ;)
Men jag tror oxå det finns mer som vi inte vet, alltså fler vittnen, bättre uppgifter osv..
Kanske var det bara dessa 2 som vågade vara med i tv?

Jag är som tur är inte så insatt i rättsväsenet men jag hoppas ju det går att fälla folk utan varken bild bevis eller film??

Om du som ung tjej med kanske ett inte allför bra självförtroende är anställd av den misstänkte och beroende av jobbet och lönen HUR LÄTT tror du det är att neka om man blir beordrad till att sela ut sin sköthäst? Att neka sin chef är säkert lika med sparken. Det är lätt att sitta här och vara klok och orädd.

Så påhoppad och mobbad som man verkar bli i travets värd om man tar mod till sig och avslöjar missförhållanden så kan jag mycket väl förstå att man drar sig i det längsta eller att för sitt eget bästa väljer att blunda. De två vittnena har redan blivit hotade via SMS. Läs sedan denna tråd vad som skrivs och påstås så är det inte konstigt att allt mörkas. Vem vill förstöra sitt eget liv, kanske missta jobbet, bli mobbade av sina kollegor, utfrysta mm mm.

Vore det inte bättre att stötta lite? Speciellt om ni nu verkligen brinner för travet och inte vill att det för evigt ska svartmålas av gemene man?

Om tänkbara nya vittnen läser allt som skrivs här blir de nog avskräckta för all framtid att berätta och vittna i en ev. rättegång. Dessutom verkar det som om många här tycker att man inte ska vittna nu om man inte anmälde det man såg direkt eller sa upp sig på stört. Bättre sent än aldrig eller hur?

Många här undrar varför flera av anmälningarna är anonyma det gjorde jag också till en början men inte nu längre tyvärr....

Senast ändrad:

Jag både hoppas och oroas över att det kan finnas mer konkreta bevis.

Jag är inte insatt i det där med rättsprocesser ö.h.t men jag kan tänka mig att det räcker inte att 10 vittnar om att en sak har förekommit om 50 vittnar om motsatsen.
Detta förutsatt att det inte finns någonting att "ta på".
Skillnad är om en misshandel har ägt rum och oberoende vittnesuppgifter kan intyga på ett sådant sätt som överensstämmer med skadornas art, tidpunkt, klädsel, meningsutbyte osv. osv.

Det måste alltså till någon form av konkret bevisning och jag blir lite beklämd när Disa och Tomas ena stunder säger att de på håll har sett när hästarna har blivit strömmade för att i nästa andetag hävda att STC inte fann grisfösaren för den var så liten..

Hårklyveri av mig kanske..;)

Om du som ung tjej med kanske ett inte allför bra självförtroende är anställd av den misstänkte och beroende av jobbet och lönen HUR LÄTT tror du det är att neka om man blir beordrad till att sela ut sin sköthäst? Att neka sin chef är säkert lika med sparken. Det är lätt att sitta här och vara klok och orädd.

Så påhoppad och mobbad som man verkar bli i travets värd om man tar mod till sig och avslöjar missförhållanden så kan jag mycket väl förstå att man drar sig i det längsta eller att för sitt eget bästa väljer att blunda. De två vittnena har redan blivit hotade via SMS. Läs sedan denna tråd vad som skrivs och påstås så är det inte konstigt att allt mörkas. Vem vill förstöra sitt eget liv, kanske missta jobbet, bli mobbade av sina kollegor, utfrysta mm mm.

Vore det inte bättre att stötta lite? Speciellt om ni nu verkligen brinner för travet och inte vill att det för evigt ska svartmålas av gemene man?

Om tänkbara nya vittnen läser allt som skrivs här blir de nog avskräckta för all framtid att berätta och vittna i en ev. rättegång. Dessutom verkar det som om många här tycker att man inte ska vittna nu om man inte anmälde det man såg direkt eller sa upp sig på stört. Bättre sent än aldrig eller hur?

Många här undrar varför flera av anmälningarna är anonyma det gjorde jag också till en början men inte nu längre tyvärr....

Fast man kan ju inte stötta om man inte ens vet om det är sant, för i så fall skulle vem somhelst kunna säga vadsomhelst och alla bara ställer sig bakom det.
Alla inne på forumet tar avstånd från det som Å anklagas för,men vi kan ju i rimlighetens namn inte döma nån part i målet förrän det är klart

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• WE-tråden
  • Dressyrsnack 17
  • Banta/slimma ner shettis?

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka