Angående Kalla Faktas program....

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Angående Kalla Faktas program....

--------------------------------------------------------------------------------

Vi har stängt av Åke Svanstedt med omedelbar verkan. Avstängningen är till tisdagen den 23 december. Det gör vi för att under dessa dagar fördjupa oss i utredningen. Sätta oss ner med vittnena och prata och diskutera. Det är ett körförbud, för att få mer fakta på bordet. Vi har meddelat hans advokat att han är avstängd.

För att fördjupa sig i utredningen

Tack,det var det jag ville veta,varför han är avstängd.

nu har jag varit framme med radergummit IGEN!

LÅT BLI att diskutera saker som inte har framkommit öppet i TV-programmet!
Det är verkligen inte okej att komma med antydningar om vad enskilda namngivna personer har gjort eller inte gjort!

Jag tvingas ju också radera ett antal inlägg som citerat det olämpliga inlägget - så vet ni varför dessa också är borta.

Plus att ni gärna får hålla er lite restriktiva med länkandet, länka direkt till fördjupande texter är okej, men inte till hemsidor där man sen måste leta efter vad ni menar att man ska läsa...

Senast ändrad:

--------------------------------------------------------------------------------

Vi har stängt av Åke Svanstedt med omedelbar verkan. Avstängningen är till tisdagen den 23 december. Det gör vi för att under dessa dagar fördjupa oss i utredningen. Sätta oss ner med vittnena och prata och diskutera. Det är ett körförbud, för att få mer fakta på bordet. Vi har meddelat hans advokat att han är avstängd.

För att fördjupa sig i utredningen

Jag tror ju så här...
Det vi fick se på tv var ju bara en del av allt.
Vi kanske inte vet en bråkdel av det STC vet?.
Sen vet ju inte jag heller om STC har tillgång till det jordbruksverket vet?

nu har jag varit framme med radergummit IGEN!

LÅT BLI att diskutera saker som inte har framkommit öppet i TV-programmet!
Det är verkligen inte okej att komma med antydningar om vad enskilda namngivna personer har gjort eller inte gjort!

Men hallå!!! Jag skrev ingenting om någon specifik person i mitt inlägg ju!!!! Sa ju bara att JAG har varit där och vet att skötarna är duktiga och att de borde reagerat OM det sett något!!!! (detta är i högsta grad aktuellt då skötarna skrivit under ett brev att de ej sett något som HAR diskuterats i TV)

Du kan väl LÄSA inläggen först!!!:mad:

Ameo: Varför ta bort min länk till Hesselgren? Och inte den till Hagberg?

Du citerade ett olämpligt inlägg och då ryker hela inlägget. :idea: Sorry...

Så det är ok att lägga in text från en hemsida?

Förstår faktiskt inte, dessa personer det handlar om är ju endå "uthängda"

Senast ändrad av en moderator:

Du får länka till t.ex en tidningsartikel eller direkt till en liknande text, om dessa kan ge fördjupning i ämnet.
VAD som står i respektive länk får författaren själv ansvara för.
Jag öppnar inte varje länk och kollar.

Jag städar bland det som skrivs här på detta forum, så att det följer våra forumregler.

Vill bara säga att även om inslagen visade kuskar som slog fram sina hästar, så betyder det inte att de gick ostraffade därifrån. Regler kan vara hårda, men ändå inte efterlevas. Så är det ju med alla straff. Däremot kan man hålla med om att de borde bli ännu hårdare.

Men böterna är för låga,o avstängningarna förkorta.

Dom skulle bli diskade, det är det enda rätta.

Det må hända att det direkta straffet ifall att han döms inte blir så stort, men det är nog bara början.. Jag kan tänka mig att en hel hög med hästägare som betalat stora summor pengar för att ha sina hästar på träning i Svanstedt's stall isåfall kommer att stämma honom osv.. Blir han så är det nog slutet för honom och hans stall...

*kl*

En mycket tråkig del i detta har jag stött på idag på jobbet(ATG-ombud)

Många av våra kunder är sådana som köper en "Harry Boy", sådana människor som inte kan så mycket om själva sporten, som inte är tillräckligt insatta för att göra egna system men ändå vill vara med på spänningen att vinna något.

Jag tror att dessa spelare utgör en ganska stor del av ATG´s totala omsättning, säkert hälften på V75 i alla fall.

Många av dessa som normalt sett en dag som idag, pensionsutbetalning,köper en Harry till helgen, har frågat mig om Vad 17 de sysslar med i travet?

De vill under inga omständigheter vara med om att sponsra djurplågare! För det är ju så dom förstår det hela av att läsa i tidningar osv.

Dessa spelare har idag i stället valt en "Lotto med Joker", där finns den spänning dom vill åt, utan att några levande varelser är inblandade.

Jag tror att den här historien kommer att synas rejält på omsättningen...

I alla fall om det ska fortsätta som idag.!

Det är svårt att stå som ombud en dag som denna, vi får ingen mer info än den som syns i media, Vad ska man säga till kunderna? Dom är ju arga, vi får ta en stor del av smällen, inte kul alls!

Kl

Är han skyldig så ska han ha straff!
Personligen så tror jag att ÅS ligger riktigt illa till nu...
Jag vet inte hur många skrönor man har fått höra om det stallet, den ena värre än den andra.. :crazy: Visserligen bara ryktesvägen men som det brukar sägas: Ingen rök utan eld.

Det värsta tycker jag är att oavsett om ÅS är skyldig eller inte så är nog resultatet detsamma - att han kommer tvingas lägga ner verksamheten pga det stora mediadrevet som förekommit. han är ju uppenbarligen redan dömd i folkets ögon, vilket jag tycker är tämligen obehagligt. Låt sanningen komma fram innan man dömer, liksom!

Fast folk "glömmer" fort också...det var ju inte sååå hemskt längesen en känd travtränare blev föremål för mediadrevet för pedofili, det har väl de flesta "glömt" bort nu

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka