Angående Kalla Faktas program....

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Angående Kalla Faktas program....

Personligen tycker jag det är väldigt konstigt att de bara kan stänga av honom så där?

Vi har stängt av Åke Svanstedt med omedelbar verkan. Avstängningen är till tisdagen den 23 december. Det gör vi för att under dessa dagar fördjupa oss i utredningen. Sätta oss ner med vittnena och prata och diskutera. Det är ett körförbud, för att få mer fakta på bordet. Vi har meddelat hans advokat att han är avstängd.

– Vet ni något och inte har vågat komma fram, hör av er till oss på STC så vi får det med oss, vädjade Ulf Hörnberg i TV4.

Mycket märkligt?

Jag tycker faktiskt jag har sett fall där drivningen inte har gett effekt (men ändå har kusken fortsatt driva) och hela tiden fall av onödigt hård drivning.

Det förekomer såklart men är dock inte så vanligt som många verkar tro.
Även så brukar sådana kuskar försvinna rätt så snabbt då inte många tränare och ägare vill se sin häst piskad när den faller genom fältet.

Åke är ju tydligen inte oskyldig i allas ögon. Tyvärr kommer det nog att sitta som en bergsäker sanning hos många även om Åke bedöms oskyldig i rätten.
"Folket" är en hård och fördömande jury, domare och bödel.

Eftersom några anser att vittnena måste vara trovärdiga eftersom de gått ut med detta måste ju allt som någon är villig att vittna till vara sant?

Det finns massor med fall i svenskt rättsväsende med falsk vittnesbörd, och i vissa fall någon som är villig att ta på sig brott de inte begått (ta nu Thomas Quick som exempel).

kl

Jag har lite svårt att se hur åke skulle kunna vinna nått på att ela hästarna.. Har själv jobbat där till och ifrån i ett par år. Och man tycker nog att en häst som fått en stöt borde vara aningen bakskygg, vilket innebär att en nybörjare som jag inte skulle kunna köra hans hästar. Visserligen har han ju isf inte elat alla hästar men ändå. Såg aldrig någon häst där som verkade speciellt bakskygg av sig. Däremot är ju åke en person som är tacksam att ge sig på med tanke på hur mkt rykten det gått om honom genom åren och han har ju dessutom ett temprament som heter duga.. Han tjänar ju också en hel del pengar om året vilket kanske kan reta vissa som inte tjänar lika bra.. menmen det är väl bara att vänta och se vad som händer.. Tycker dock synd om honom detta har ju knappast gjort gott för hans rykte även om han blir friad.

Fast det finns ju flera länkar i tråden som tar upp det du suddat.. Kanske ska ta bort dem oxå då?
Vad det står i länkar behöver jag inte ansvara för och det är ju heller inget tvång att öppna länkar.
Jag håller koll på vad som skrivs HÄR och här är det inte acceptabelt.

Åke är ju tydligen inte oskyldig i allas ögon. Tyvärr kommer det nog att sitta som en bergsäker sanning hos många även om Åke bedöms oskyldig i rätten.
"Folket" är en hård och fördömande jury, domare och bödel.

Eftersom några anser att vittnena måste vara trovärdiga eftersom de gått ut med detta måste ju allt som någon är villig att vittna till vara sant?

Det finns massor med fall i svenskt rättsväsende med falsk vittnesbörd, och i vissa fall någon som är villig att ta på sig brott de inte begått (ta nu Thomas Quick som exempel).

tYvärr tror jag du har rätt o jag hoppas verkligen han fälls eller frias på BEVIS, inte avsaknaden av dem.
För handlar det om brist på bevis, är han nog körd som travtränare tror jag.

Vad det står i länkar behöver jag inte ansvara för och det är ju heller inget tvång att öppna länkar.
Jag håller koll på vad som skrivs HÄR och här är det inte acceptabelt.

Okey, tänkte mest att det nog lätt blir att man tar fakta från länkarna o lägger till i tråden :)

Det är därför jag lägger ut pekpinneinlägg här och där, för att man ska tänka efter vad som är okej att skriva just här... :)

Jo, fast vad är en liten lärling mot Å-S?
Och öppna käften är ju inte samma sak som att anmäla..

Jga vet folk som sagt han kört med el, på samma sätt som sägs i programmet o det ska bli intressant o se om den personen blir hörd och om h*n erkänner...
Lite konstigt då att du i en tråd om saken verkar väldigt förvånad o i en annan börjar med att kasta skit på AD för händelsen som inte har med saken att göra.
PL

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka