Angående elhalsband....

Sv: Angående elhalsband....

Ok det var de du menade ;)

Ja som jag skrev så har jag inte heller blivit imponerad av rasen på de jaktprov jag sett dem. Men som jag också skrev så finns det ju en orsak varför vi väljer olika raser ......och jag måste erkänna jag är mäkta nöjd med min lilla pärla som jag har där hemma ;)
 
Sv: Angående elhalsband....

Många härinne skriver att de inte behöver ela sina hundar för att de ska bli renrena. Och självklart måste inte alla hundar elas för att bli det, det handlar ju bara om en liten del av alla jakthundar som man har behövt (eftersom det inte är aktuellt längre) göra det på. Men bara för att era hundar inte behöver elas innebär det ju inte att andra inte heller behöver det.

Det jag vill säga är att en metod inte behöver förkastas bara för att man själv inte behöver använda sig av den. Och för övrigt kan jag inte se skillnaden på en rätt utförd strömning och en koppelkorrigering.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Alla drabbas vi ju då och då av perider då man inte har så mkt ork eller inspiration till saker. Jag är just nu i en sådan. Det hade...
2
Svar
26
· Visningar
2 750
Senast: Fan of Bill
·
Övr. Hund Viktor är som bekant 8½ månad, och en väldigt trygg, självsäker och nu i samband med könsmognaden - kaxig sak. Han har så länge jag...
Svar
2
· Visningar
1 642

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp