Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Silly skrev:hur transporterar du din häst? med eller utan mellanvägg, strö eller inte? lös eller uppbunden? träns eller grimma? vilka skydd?
Nej du lilla snoffsan, nu är du ute och cyklar som vanligt... :smirk:LIA skrev:Du har nästan rätt. Vi hade en lite vadslagning hur lång tid det skulle ta, innan Humlan reagerade på att jag svarat. Oavsett!
LIA
Nä, det var dels inte pengatypen av vad, dels vann inte jag.Jag hoppas du vann pengar på din vadslagning!
Oxxx skrev:Min åker vanlig transport, utan mellanvägg (kan inte stå med) och lång bakbom. Spån om vi åker längre än 30 min. Överluckan öppen, långt grimmskaft så han kan kolla ut (både bak o fönstrena fram). Åker lindad med paddar och boots långa sträckor (>3 timmar) annars vanliga transportskydd och alltid lädergrimma. Oftast svansskydd och alltid hö i transporten.
Bör jag vara snabbare då??LIA skrev:Nä, det var dels inte pengatypen av vad, dels vann inte jag.
Men nästa gång kanske!?
LIA
Nafayette skrev:Saxat från djurskyddsbestämmelsen.
Transportfordonet måste vara så utformat att hästarna kan stå upp i naturlig ställning och så säkert att de inte kan rymma ur det.
Fundering just på att köra lösa hästar med öppen lucka. Håller det enligt lagen??
Om hästen häver sig ut, har hänt, vem är då skyldig till 5 trafikdöda vara två är barn i efterkommande fordon som just försökt veja undan för 600 kilo häst??
Vidare.
Det skall finnas skiljeväggar som skyddar djuren mot skador under färden.
Någon skrev om att dom körde sina hästar utan mellanvägg...
Skiljeväggarna skall vara flyttbara. Det får inte finnas några vassa kanter eller föremål i transporten och golvet skall vara jämnt samt halkfritt. Lastutrymmet skall dessutom vara bullerdämpande. Täcks med strö- eller bäddmaterial.
Och hur många var det här som inte anväde strö???????
AM
AM
lindaplutt skrev:Varför vill man åka med överluckan öppen ? Har aldrig fattat det, tycker bara det blir mer otrevligare ljud för hästen med luckan öppen.
Tack för det!Förövrigt så blev jag väldigt förvånad när jag såg att det var ditt inlägg, hade fått uppfattningen om att du var rädd om dina hästar och behandlade dem med ansvar och respekt?