Ang Tävlingskläder i April

A

Aannah-Mani

Hej! Jag ska tävla i mitten på april. I vanliga fall har jag kavaj och vita ridbyxor. Brukar man ha det i april, även fast det är kallt?
Tacksam för svar. :love: anna

Sv: Ang Tävlingskläder i April

Jag ska iof "bara" tävla lätt klass, ( också i slutet av april) men tänkte ha svarta is-ridbyxor och en hel och ren tröja till det. Men skulle jag tävlat högre klass, hade jag absplut haft vita ridbyxor, men kanske en tjockare tröja upptill?

Jag rider alltid i vita ridbyxor..

om det är kallt har jag antingen en snyggare tjocktröja eller en jacka på mig.

jag tävlade i okt. sen feb. och nu senast förra veckan och hade vita ridbyxor och kavaj (dock gällde detta vanlig dressyr)

Men man kan ju alltid rida fram med tjockare byxor över ridbyxorna och sen jackan över kavajen ;)

De säger ju att det ska bli varmare nu i april, så då ska det nog vara okej att rida med kavaj.
:):smirk:

Dessutom kan man ju ta en varmare tröja under kavajen om det är riktigt hemskt väder! (om tröjan har dragkedja fram kan man ju vika undan de delar som annars sticker fram...)

Nästa helg är det ju tävling på Runstens gård här i trakten och då är det ju krav på att alla ska ha kavaj, så inte är det för tidigt med april...

Hoppas dock på en solig och varm dag på lördag ;)

Ja, på lördag hoppas jag allt att det är bra väder.
Usch, hatar att ha kavaj, men vad gör man inte xD

Det är det många som har, men det är ju inte krav på det i någon klass. Jag tävlade öppen klass hela förra säsongen med svarta ridbyxor.

Oj, oj, nu vet jag inte hur jag ska göra:confused:

Men visst kan man ha shortchaps till ridskorna då, om man har vita ridstövlar?

Oj, oj, nu vet jag inte hur jag ska göra:confused:

Men visst kan man ha shortchaps till ridskorna då, om man har vita ridstövlar?

Ja, vad jag vet skall det gå bra med ridskor + shortchaps. Gissar att du menar vita ridbyxor och inte vita ridstövlar?!?!?:smirk:

Men det är som sagt inget krav med just vita ridbyxor, så länge det är ridbyxor.

Ja, det har nästan alla som tävlar lätt klass.. :angel:

Jag brukar rida i ett par ridbyxor i jeanstyg och min bruna islandströja. Kraven för vad man ska ha på sig är inte så hårda när man tävlar i lättare klasser. Men i högre klasser är det nog kavajtvång som gäller och vita eller svarta ridbyxor.

Nej, så här är det. Iallafall står det så i mitt fipo från 06, tror inte det har ändrats...
"Vid internationella tävlingar ska ryttarna bära ridkavaj eller enfärgad sporttröja eller väst, ridbyxor med ridstövlar eller jodhpurs med jodhpursskor"
Så inte ens där är det krav på färg på ridbyxor och så...

TS: Jag tävlar i samma kläder, men har en extratröja under kavajen. Också långkalsonger förstås om det behövs! Rider fram med väst över kavajen.

Det har inte ändrats, det står likadant i utdraget ur FIPO på SIFs hemsida. Svenska tillägget till FIPO säger dessutom att man även får lov att tävla i islandströja eller klubbtröja.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Har fått så bra tips och svar här på bukefalos på alla mina tidigare funderingar och frågor.. så kör en fråga till. 😝 Jag är ju...
2
Svar
20
· Visningar
1 515
Senast: Oknytt
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 241
Senast: Hermelin
·
Fälttävlan Hej! Jag har på sistone funderat över tävling med ”min” islandshäst, men jag vill inte tävla i femgång/fyrgång. Då både jag och hästen...
Svar
11
· Visningar
2 764
Senast: xfie
·
Relationer Inspirerad av ett poddavsnitt som tog upp ämnet och chockad över vad folk kan göra i sin snålhet - vad är det snålaste ni varit med om...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
16 190

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat