Morgonfodringen tar längst tid. Den tar ca en timma, eller i värsta fall 1,5 timma. Beroende på var täckena hänger. Hänger dom på tork tar det längre tid - då jag måste hämta dom. Täcken ska på, en tuss hö till alla innan kraftfodret, hö ut i hagar, hästar ledas ut till respektive hage. Lunchen tar ca 10 minuter. Hö i hage. Vintertid tar jag in hästarna vid 16-17. Det tar ca 30 minuter. All mat är redan inlagd då till insläpp. (jag gör det när jag mockat)
Kvällsfodringen tar ca 20 minuter. (har alltid gjort påsar och kraft går snabbt att ge. Så min fråga;
Vad kan jag dra för respektive fodring på stallhyra om någon tar fodring åt mig? Skillnad på helg? (antar jag)
Hästarna är till antalet 12 som sagt. Jag har sex hagar. Samt två sommarhagar. Spolspilta, ridbana, uppvärmd sadelkammare, två minuters skritt till ridhus, ridhus på gång i egna stallet, 12 hösilage ingår, 3 kg havre och eller korn per dag, samt betfor vid morgonfodring. Fyra fodringar per dag. Omklädningsrum, fika rum. EJ TOA. Stallet är benäget hyffsat centralt i stockholms förort. Hyra i månaden 2500 inkl allt utom strö. Strö har jag en bonde vi hämtar hos för inköpspris.
Om jag skulle låta en stå gratis - hur många fodringar är det värt i månaden då? Hur ska jag räkna? Gud, jag kan inte ens tänka längre