ang snetak i hyreslägenhet

H

HBB

Håller nu på o flytta från min lägenhet till en annan hyreslägenhet och det är en trea, och köket,vardagsrummet,toaletten har snetak och hallen o det andra rummet har ej snetak. Jag undrar nu om det räknas som tre rum o kök även fast det e snetak? Vad jag hört så kan dom inte räkna in ett rum med snetak som ett rum,men ja kanske har fel? :P

Sv: ang snetak i hyreslägenhet

Nog kan det räknas som ett rum, men jag tror inte man räknar full kvadrat på den yta som ligger under snedtaket. Minns att en lägenhet jag hade var på 41 kvm enligt kontraktet, men i verkligheten var den 47 kvm.

Sv: ang snetak i hyreslägenhet

Man räknar ytan 60cm utanför där takhöjden är 190cm (eller utmed ytterväggarna om de är närmare) som bostadsyta. Därmed kan viss golvyta inte räknas som boyta om snedtaket är tillräckligt lågt. Man får alltså räkna det som tre rum och kök, men det kan ju bli små rum om det är lågt till tak!

Liknande trådar

Hemmet 3e tråden relaterad till hemmet och vi har inte ens flyttat in... 😅 men den här är lite generell också. Jo, jag läste nyligen (jag...
Svar
1
· Visningar
471
Senast: Tilly_85
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 025
Senast: lizzie
·
Hemmet Vi lånar för närvarande ett hus av en vän, och kommer bo kvar här iaf ett år framåt. Det är ett stort(!) gammalt timmerhus med dålig...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 638
Senast: tara
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 085
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Textilåtervinning
  • Autistisk bror
  • Badrumsrenovering