L
Lantlolla
Hejsan. Vet redan att det finns tusen miljoner trådar om just ridtravare. Men om vi tar det ur det perspektivet att det är vilken häst som helst som kan de tre gångarterna i en någorlunder takt!
Det jag vill ha lite tips på är det här:
Jag skall börja träna mitt sto i ridhuset (aldrig varit i ridhus innan så räknar med att det skall ta några vändor upp dit innan vi kommer igång). Jag skall då ha som projekt arbete att utbilda min dam och sätta muskler.
Kommer ta hjälp utav tränar 1-2 ggr i månaden men vill ha ngt att börja med!
Vill alltså lära henne att kunna jobba med bakbenen.
Trava på en volt.
Galoppera på en stooor volt (även fyrkantig i början).
Samt få henne till att sätta rygg, hals och rumpmuskler m.m.
Har du några tips på vad man skall lära? Vart skall man börja?
Ev kanske moderator kan nåla denna tråden, då det vore kul med tips på även andra moment o inte bara detta!
Det jag iaf har i åtanke är att trava mycket på fyrkantsspåret med många halvhalter innan vi ens börjar tänka på volt i trav.
Cavaletti bommar o massor av annat!
Mer tips önskas som sagt!
Ha det bra allihopa!
Det jag vill ha lite tips på är det här:
Jag skall börja träna mitt sto i ridhuset (aldrig varit i ridhus innan så räknar med att det skall ta några vändor upp dit innan vi kommer igång). Jag skall då ha som projekt arbete att utbilda min dam och sätta muskler.
Kommer ta hjälp utav tränar 1-2 ggr i månaden men vill ha ngt att börja med!
Vill alltså lära henne att kunna jobba med bakbenen.
Trava på en volt.
Galoppera på en stooor volt (även fyrkantig i början).
Samt få henne till att sätta rygg, hals och rumpmuskler m.m.
Har du några tips på vad man skall lära? Vart skall man börja?
Ev kanske moderator kan nåla denna tråden, då det vore kul med tips på även andra moment o inte bara detta!
Det jag iaf har i åtanke är att trava mycket på fyrkantsspåret med många halvhalter innan vi ens börjar tänka på volt i trav.
Cavaletti bommar o massor av annat!
Mer tips önskas som sagt!
Ha det bra allihopa!