Ang. hovslagare

P

p0nytail

hur gör ni med era hästar, kommer hovslagaren till stallet, eller kör ni hästen till hovslagarens smedja?

Sv: Ang. hovslagare

Han kommer hit när jag vill! :D
( Syrrans kille/sambo ;) )

sarabacklund skrev:
Han kommer hit när jag vill! :D
( Syrrans kille/sambo ;) )

Ush jag blir så avis på alla er som har bra kontaker, hovslagare, veterinärer etc.

För ett tag sedan berättade min mormors bror stolt att han var hovslagare, så jag ställde in mig på att utnytja honom lite....Sen kom det fram att med "hovslagare" menade han att han skott hästarna på gården där han jobbade som stalldräng på 50 talet:mad:

Min hovslagare kommer till stallet. har ingen egen smedja.

Min nuvarande hovslagare kommer till vårt stall, har äntligen hittat rätt hovslagare :D

Mina har alltid kommit till stallet.

I somras på betet fick jag rida ca 500m till en hovis.

våran kommer ut till stallet fort man behöver hnm :d

p0nytail skrev:
För ett tag sedan berättade min mormors bror stolt att han var hovslagare, så jag ställde in mig på att utnytja honom lite....Sen kom det fram att med "hovslagare" menade han att han skott hästarna på gården där han jobbade som stalldräng på 50 talet:mad:

:D Lite surt!

min hovslagare kommer också till stallet även om han kan vara lite svåra att få tag i ibland...

"Min" hovslagare kommer till stallet. Vad jag vet HAR han inte ens nån smedja.... Det är, vad jag vet, idag väldigt få hovslagare som varmskor och/eller själva tillverkar skorna, så det där med egen smedja är väl inte så vanligt längre. De allra flesta hovslagare kör runt till sina kunder.

Min hovis kommer till stallet när jag behöver honom. Har äntligen fått tag på RÄTT hovslagare!:bow:
Han har allt i sin bil, så han kan göra pållens specialdojor mm.

Liknande trådar

Hästvård Jättedåliga bilder för han ville inte stå still. En bekant har lite plötsligt fått hand om en häst som inte har så fina hovar...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 133
Hästvård Nån med erfarenhet av hovbensfraktur? Min häst blev halt på ett bakben och hoppade på 3 ben. Kan efter smärtstillande både gå och stå på...
2
Svar
25
· Visningar
1 942
Hästvård Hej! Min häst skulle skos nästa vecka men tyvärr så har hovslagaren fått förhinder. Därför kommer han skos en vecka senare som blir 9 v...
Svar
7
· Visningar
730
Senast: Fibusen
·
Hästvård Hej! För tre veckor sedan tappade min häst en sko under en ridtur, hon har ganska kass hovkvalite.. hovslagaren kom dagen efter och...
Svar
6
· Visningar
744
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Tik som "luktar gott"
  • Akvarietråden V