Ang hopplektioner!

M

Millan_gulligast

Vat inte om tråden ska ligga här,men isf får väl ngn flytta den!:)

Iaf,Min ponny har vart otroligt pigg vid hoppning,så jag har använt pessoa och martingal.( :crazy: )Men har ABSOLUT inte slitigt idet,bara tagit små förhållningar !Nu är millan mkt lugnare,sedan vi började med NH och jag behöver inte pessoa elr martingal.Har nu pessoat som ett vanligt bett.(bild:http://www.pixbox.se/pic_show_id18231372.html) och kmr fortsätta med de elr byta till ett vanligt 3 delat.Men de hela denna tråd handlar om är hur min tränare kmr att reagera,hon är inte säå värst insatt i "hästens bsäta" när de gäller bett altså,och jag vill ju inte förstöra min häst!de är ju min häst,jag borde väl få ha vilket bett jag vill på henne,altså,jag vill ha ett mildare!De är ju min häst de kan ju inte hon bestämma,altså vad jag ska ha på min häst!:eek: vad säger ni om detta?vad tkr ni?(inte om bettet altså,utan min tränare) skulle vara snällt med ett svar!:bow: /becca

Sv: Ang hopplektioner!

Vadå, varför skulle hon vilja att du använder ett skarpare bett om det går lika bra med ett mildare? Och det är ju din häst, så det är väl du som bestämmer vilket bett du ska använda?

Antingen stuntar du i vad din tränare säger/tycker. Som du skrev så är det Du som bestämmer över Din häst.
Annars kan du träna för någon annan tränare.

Bra svar båda!men min tränare är helt underbar!har pratat med andra elever som har henne idag,dom säger att hon inte lixom "bryr sig" om ni fattaer,de är ju min h'äst,jav evet ju vad hon funkar med!:)§

Bra svar båda!men min tränare är helt underbar!har pratat med andra elever som har henne idag,dom säger att hon inte lixom "bryr sig" om ni fattaer,de är ju min h'äst,jav evet ju vad hon funkar med!:)§

Hur kan du tycka att din tränare är underbar om hon inte bryr sig om sina elever och inte ser till hästens bästa :confused:
Jag skulle aldrig träna för en sån tränare.

altså,jag menar att hon bryr sig om hästens bästa,men altså om jag byter ngt som är bettre för henne och hon ser det,blir hon ju inte arg!:o de är så jag menar!:)

Bytt bett, jobba mer markarbete! Att hon springer kan vara att hon det är något som inte stämmer. En del hästar blir också heta vid hoppning! En del blir lugnare av att ha huva på sig!
Jag tror mer träning för er båda och riktig hård, som ut på backar och klättra, konditionsgalopp m.m. :p :D
När jag var utomlands och tävlade, så var det en häst som jag endast vid tävling hade pessoa bett på, av den enkla anledningen, gammal professor (20 år, hur fresh som helst) som alltid gått på det. Försökte rida även på annat vid andra tillfällen, men just vid tävling kändes det säkrare med pessoa. Kanske låter knasigt, men han funkade bäst då. Men han var lite speciell ändå inne på banan. Men så är det när man rider gamla professorer. Man måste ta hänsyn till deras erfarenheter också. :cool:

Bytt bett, jobba mer markarbete! Att hon springer kan vara att hon det är något som inte stämmer. En del hästar blir också heta vid hoppning! En del blir lugnare av att ha huva på sig!
Jag tror mer träning för er båda och riktig hård, som ut på backar och klättra, konditionsgalopp m.m. :p :D
När jag var utomlands och tävlade, så var det en häst som jag endast vid tävling hade pessoa bett på, av den enkla anledningen, gammal professor (20 år, hur fresh som helst) som alltid gått på det. Försökte rida även på annat vid andra tillfällen, men just vid tävling kändes det säkrare med pessoa. Kanske låter knasigt, men han funkade bäst då. Men han var lite speciell ändå inne på banan. Men så är det när man rider gamla professorer. Man måste ta hänsyn till deras erfarenheter också. :cool:

Men snälla,jag skrev ju inte att hon var pigg längre!:eek: läs nogrannare! och tack alla!

Så varför är hon inte så pigg längre? Minskat foder?
Men du kan ändå jobba mer markarbete osv.
Så pröva byt till ett tredelat då eller egg-bett.
Hårdare Träningen skulle i alla fall vara nyttig för er! :p :D

Så varför är hon inte så pigg längre? Minskat foder?
Men du kan ändå jobba mer markarbete osv.
Så pröva byt till ett tredelat då eller egg-bett.
Hårdare Träningen skulle i alla fall vara nyttig för er! :p :D

snälla,jag har tränat med henne och tack igen!behöver inga mer svar!

Liknande trådar

Ridning Jag blir snart dum i huvudet av detta konstanta sökandet efter det perfekta bettet! Kan det inte bara stå "Bambilino ta det här bettet"...
2 3
Svar
44
· Visningar
7 473
Senast: IngelaH
·
Träning Hej! *lång tråd* Har nu uppkommit ännu ett problem med min unghäst f. 09 efter att ha insett att han har sadeltvång. Nu är det så...
Svar
18
· Visningar
2 863
Senast: Balahé
·
Ridning I snart 5 år har jag haft min underbara ridtravare, Kadde. Jag hade precis fyllt 16 år och Kadde kom från travet och var då 5½ år...
Svar
7
· Visningar
1 466
Senast: Varmblod90
·
Utrustning Jag använder ett helt rakt jatkandar, har tygeln i översta hålet el fritt i stora ringen. Bettet ligger bra & inte för hårt i munnen...
Svar
17
· Visningar
2 000
Senast: hannakron
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama