Ang Fosterrörelser

Mynta2

Trådstartare
Det sägs ju att ju att efter v: 32 får bebisen mindre plats att röra sig på och därför känner man inte fosterrrörelser lika intensivt som innan. Det är jag väl böjd att hålla med. Platsbrist gör väl att det blir svårt att göra akrobatik. Men jag är i V: 35 + 5 i dag, och den kan verkligen kråma och åla sig samt tydligen vrida och vända sig hur som helst...man riktigt ser på magen vågenrörelser, samt känner både här å där..betyder det då kanske att: bebisen inte är så stor i växten ? Menar, om det nu ska vara så trångt därinne så borde den inte kunna utföra alla dessa konster då det bara är 4 veckor kvar till BF. Eller är den bara smidig ;)
 
Sv: Ang Fosterrörelser

Jag har fortfarande full aktivitet därinne (v.34), men det är inte lika "sprattligt" utan mera som hårda buffar och knuffar och ofta känner man en liten knöl (hand eller fot) som försöker komma ut genom magen eller i sidan :)
 
Sv: Ang Fosterrörelser

Min son lugnade inte ner sig ;) han lyckades tom byta sida någon vecka innan förlossningen och då låg han fixerad!

När min förlossning startade var han hel vild, och han sparkade även på förlossningen ;)
 
Sv: Ang Fosterrörelser

Åh, Saga var tokig i slutet av graviditeten. Hon verkligen ålade sig därinne. Vid ett tillfälle var vi inne vid förlossningen för en koll på mitt blodtryck och hur Saga mådde. Barnmorskan som var inne hos oss blev lite orolig för hur hon bökade runt därinne och ringde och rådfrågade läkaren om det var så klokt att jag fick åka hem efter det.. :rofl: Så nog kan dom allt.

Och ont gör det med! Då var jag i vecka 39..
 
Sv: Ang Fosterrörelser

Sparkas kan de allt anda aven om det borjar bli trangt! Jag har ju tva darinne och de har verkligen inte mkt plats (ar i 7:e manaden nu sa magen ser "fullgangen" ut, man mater ju 6-8v "fore" med twins) men det bade sparkas, knuffas, vrids och vands. Mer och mer for varje dag tycker jag :)

Och mina ar normalstora enl senaste ul som var for en knapp vecka sedan.
 
Sv: Ang Fosterrörelser

Jag är i vecka 37 och här är det kraftiga rörelser även om hon är fixerad. Men nu vet jag att det är händerna som buffar nertill och fötter/knän som buffar upptill.
 
Sv: Ang Fosterrörelser

På mig stämmer det inte att det blir lugnare i magen mot slutet. Första bebisen var hyfsat aktiv, och han höll igång ungefär lika mycket hela tiden.

Den här bebisen är hyperaktiv:eek:, och han har inte heller minskat ner på gympapassen trots att det bara är drygt två veckor kvar till bf nu.
 
Sv: Ang Fosterrörelser

Verkar som de flesta har blivande akrobater ;)

Ok, då ska jag inte förvänta mig något då..dvs en minibaby :angel:

Förövrigt så var jag hos BM i går, hon lärde mig hur man kände huvudet genom att trycka med fingrarna långt ned vid typ troskanten. Och det tyckte jag var liiite äckligt...:crazy: Kändes som en rotknöl. Ska nog inte prova att känna själv, det var lite för makabert tyckte jag.
 
Sv: Ang Fosterrörelser

Flyttar upp tråden eftersom jag har en undran om just rörelser. Är i V: 38 + 3 i dag, och sedan i tisdags har (vad jag anser) buffarna och sparkarna blivit mindre och inte så ofta. Det är mer sävliga, lite svepande rörelser nångång/dag. Inte som det var då jag startade tråden. Dessutom var det ju full aktivitet i måndags. Var hos BM då och hjärtljudena var 145. Helt normalt med andra ord. Ibland känner jag typ en fot, gissar jag..men om man petar på den så tar det skitlång tid innan den flyttar på sig..motför nån vecka sen då man kunde få sig en spark eller två om man pillade för mycket. Alltså, antagligen nojjar jag bara. Det kanske är lite utrymme, men kan saker och ting bara avta på några dagar ? Bör jag ringa och fråga nån ? Läste att man bör känna ca 10 buffar, sparkar eller nåt/dag i slutet av graviditeten.

:confused:
 
Sv: Ang Fosterrörelser

Kändes som en rotknöl.

:rofl::rofl: Jag kan känna huvet där nere nu också....

Jag har också hört att man ska känna den 10 ggr per dag, men de behöver ju inte betyda megahårda sparkar... Din bebis kanske ligger och sparkar inåt, då känner man inte lika mycket. Fast är du orolig så ring till din bm ändå.

Min är helvild nu i v 36, känns som kraftig maginfluensa blandat med jordfräs där inne! Ganska obehagligt ibland, vart tog de små mysiga buffarna vägen? :D
 
Sv: Ang Fosterrörelser

Ja, du kanske har rätt. Dom ska väl ligga med ryggen UTÅT va ? Dvs när dom vänt på sig. Tyckte jag läste det nånstans :angel:

Ringa BM..nu på en lördag ? Kan man inte prata med förlossningsavdelningen då ? BM jobbar inte i dag...
 
Sv: Ang Fosterrörelser

om du är så sent gången borde du absolut kunna ringa förlossningen!

Ja, du kanske har rätt. Dom ska väl ligga med ryggen UTÅT va ? Dvs när dom vänt på sig. Tyckte jag läste det nånstans :angel:

Ringa BM..nu på en lördag ? Kan man inte prata med förlossningsavdelningen då ? BM jobbar inte i dag...
 
Sv: Ang Fosterrörelser

Ja det är iaf vad de flesta bebisar gör vad jag har läst... Ligger med ryggen utåt iaf.

Jag var på föräldrakurs i torsdags och då sa bm att om vi inte känner bebisen på ett tag eller om vi är oroliga så ring dem så får vi komma dit och lyssna på hjärtljud och titta på ultraljud om det behövs, bara så att vi känner oss trygga. Tänk om det är nåt fel lixom?
 
Sv: Ang Fosterrörelser

Jag får nog ändra mitt svar lite, nu när jag sitter med facit i hand. Jag gick över några dagar, och den sista veckan var det faktiskt betydligt lugnare i magen. Men med första barnet blev det inte så.
 
Sv: Ang Fosterrörelser

Kan tillägga nu när han är 1½ månad att han fortfarande inte har lugnat ner sig.
Att sova i samma säng som honom är omöjligt vi två delade på en 110 säng som jag och sambon hade förut, vi 2 fick plats men inte jag och min 5kg bebis :eek:
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Postar här på buke för att se om det finns någon med sjukdomen eller som känner till den. Jag söker men ljus och lykta för att få hjälp...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
28 776
Senast: lewellyn
·
Hästvård Lång klinikrapport ang valacken & åringen Imorse gick jag upp klockan fyra, och strax innan sex började vi lasta. Och idag var det den...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 062
Senast: Welsh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Bada med häst
  • Födda 2022
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp