ang. Barrering

Sv: ang. Barrering

mm.. tycker det är tråkit att sverige ska börja med sån skit, förnedrande :mad:
 
Sv: ang. Barrering

Man vill ju inte tro att det förekommer i Sverige, och jag utgår inte heller från att det gör det.

Men det är rätt mycket pengar och prestige inblandat, så om det skulle komma fram att det pågår så blir jag tyvärr inte så förvånad...:smirk:
 
Sv: ang. Barrering

All heder till domarna som har mod och råg i ryggen att dra ner på poängen.

Enda sättet att bekämpa det!
 
Sv: ang. Barrering

Väldigt bra att dom vågar ta upp detta och att domarna gör något åt saken. Så det inte bara bli tabu.
 
Sv: ang. Barrering

bra fråga...

en annan bra fråga är när blir det berrering. Jag har hört att om man lägger en jacka som ex. över bommarna så är det barrering :confused: tycker det låter lite sjukt men det är var jag har hört
 
Sv: ang. Barrering

Det är nog lite beroende på hur gamla och rutinerade hästarna är vad som kan räknas som barrering, en jacka över et hinder är väl inte så farligt medans att hoppa hästar på felaktiga avstånd, preparera benskydd eller kanske till och med slå dom på benen är direkt vidrigt, fattar inte hur någon med samvete kan göra en sån sak.... :mad: Och frågan är funkar det verkligen i längden, kommer den hästen verkligen att hoppa bättre i det långa loppet, kommer den hästen att vilja fortsätta hoppa när den förknippa hoppningen med obehag....
 
Sv: ang. Barrering

Jag tycker att det är bra att domarna reagerar! Barreing, förekommer hela tiden i Sverige.
 
Sv: ang. Barrering

Det vore naivt att tro att det inte förekommer även i Sverige...

Bra att det kommer upp i media i alla fall, även om de i det här fallet inte har några bevis.
 
Sv: ang. Barrering

man ser ju ofta på tävlingar ryttare som lägger hästen fel på hinder på framhoppningen, men det går ju inte direkt att bevisa att det är avsiktligt. Men jag tycker att hästen borde väl istället bli mer osäker på hinder om man sysslar med sånt :confused:
 
Sv: ang. Barrering

Absolut, jag har sett känd ryttare/tränare som lär ut barrering till sina elever.
 
Sv: ang. Barrering

Det hade ju varit intressant om 4-åringarnas videoklipp från web TVn fanns med i arkivet så att man kunde tittat på dem, man kan ju undra om det är just pga denna uppblåsta disskution de är nästan de enda som saknas.

Dock kan jag säga att allt inte alltid är vad det ser ut som, har själv varit drabbad av skitsnack ang att min hingst skulle ha fått smaka på bommarna, fått frågan mer än en gång direkt ställd också hur vi lyckats att få honom att hoppa så ? Och det känns inte särskilt kul när man har en häst som aldrig varit i närheten av tillstymelsen till barrering, rev för övrigt sin första bom som 4,5 åring, aldrig någonsin nuddat en bom i löshoppning även om han kommer "fel". Så tänk på det det finns faktiskt hästar som hoppar med exeptionell teknik som är födda med denna teknik så tänk er för mer än en gång innan ni anklagar någon för att använda barrering, det är en mkt obehaglig anklagelse att få hur oskyldig man än är för hur bevisar man motsatsen.................
 
Sv: ang. Barrering

Kan förövrigt visa ett par löshoppningsbilder på honom 3 år gammal och som sagt aldrig nuddat en bom.
5j.jpg

8.jpg

3.jpg
 

Liknande trådar

E
Dressyr Satt och läste DN http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=672&a=585420&previousRenderType=1 nyss och såg deras artikel om misstänkt...
4 5 6
Svar
103
· Visningar
9 752
  • Artikel Artikel
Hästnyheter (DN) "Så där hoppar inga hästar naturligt ..." Tre hästar fick betyget sänkt i samband med unghästchampionatet i Flyinge för två veckor...
Svar
18
· Visningar
3 084
Senast: JuicyJane
·
Träning Var på NH-kurs i söndags eftersom klubben anordnar kurser i säker hästhantering under våren. Jag har alltid varit nyfiken på NH och...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
8 650
F
Hästvård Har sedan en och en halv månad tillbaka en a-ponny i min ägo, dessförinnan hade han stått ett längre tag och var både ur kondition och...
Svar
3
· Visningar
747

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp