ang 1 års prem

Sv: ang 1 års prem

Haha, vad bra att jag snokade rätt på resultaten får den riksen, det var Mathilda-året. Och jag visade visst Roberta då som ska gå kvaliten till helgen. Vi kom på att vi inte tränat någon visning men då är hon ju lärd som jag vill ha henne från början iaf :angel: Får väl se om det går att plocka fram bara...

Jotack, spöet känns bra att ha av sådana anledningar oxå ibland :eek:

Haha ja, stackarn. Vi höll ju på att ta dö på honom bara när han skulle matas. Han slängde sig skräckslagen in i hörnet varje gång man (väääldigt försiktigt och långsamt) la in hö till honom bla. Ingen som tror det om honom idag, han har blviit lite modigare, duktig pojke :)

Idag fick han ett blingat (jag som är så anti bling eg :eek:) pannband :D Hoppas det passar hans huvud bättre när han är flätad.

Fredriksminde Mathilda kom till Lofty och skulle premieras och gjorde det med bravur (42 p) och fick sen 43 på Riksen samt bästa föl med Logan vid sidan och de funderade bra länge innan hon gick trea i BIS, men då var hon helt slut och orkade knappt trava mer så det var det enda vettiga. Bäst "show" ska ju vinna BIS :)

Nina som som vanligt är så negativ trodde ju klart inte hon skulle få 40 på premieringen ens, i vanlig ordning :rofl:

Det är väldigt underligt för mig. Peia har alltid varit supersocial. Hon sticker lätt ner huvudet i barnvagnar för att hälsa lite. Att barnen då ibland låter "Wääääääää" bekymrar henne inte alls ;) Hon är en sån där som alla förbipasserande och hästrädda släktingar och barn får klappa på. Supersnäll och sitter gärna i knät på folk :D

Han ser inte alls så lättskrämd ut. Men det kanske inte märks vid ridning och annat arbete?

Ooh, bling är fint :D Jag är lite sugen på namnpannband till alla mina pållar. Vore väldigt fint tycker jag. (Mamma påstår dock att våra hästar inte gillar bling.)

Cinnas tävlingsträns i hoppning och terräng är semi-blingat.
12982917.jpg

Lite bling på dressyrtävlingstränset. (Kan finnas nytt nu, Jennifer är galen i träns.)
11256998.jpg

Tränset som Peia har på sig på bilderna i tråden har lite silver på pannbandet, det är dock hennes gamla träns. Både hennes svarta och bruna nuvarande träns är strikt oblingade.

Just ja, det där känner jag igen. Var inte det de där stona som bytte land? Pratade med mamma om det tidigare i somras, mindes att det var Lofty men inte mer än så.

Nåja, OT kanske räcker nu :o

*viskar svar*

Jo, de sammarbetar lite, kanon tycker jag. Kul om mer hingstar flyttade runt lite med!

Tiger ser mest lat ut på bild tycker jag :angel: Hans "lättskrämdhet" eller snarare "otämjbarhet" kommer direkt från hans mor. Hon är alltid väldigt på sin vakt, det är inte alla gånger jag kan klappa henne i hagen nu för tiden. När jag red henne regelbundet hade hon aldrig några problem med mig men många andra har hon svårt för. Alla hennes föl är mer eller mindre "otama" som föl-2åringar men sedan släpper de när de blir hanterade mer och vuxna (vissa som inte är hanterade mycket blir helt "tama" ändå bara de växer i kapp sig lite). Denna skärpan finns alltid kvar men är fullt hanterbar om man inte är allt för klantig som människa.

På Tiger märks det nästan bara med nya människor nu, framför allt män och framfusiga, "gå-påiga" människor. Då backar han undan direkt och ger dem värsta blicken. Han blev tom rädd för mig på sista löshoppningen när min tränare gått fram och fångat honom och höll honom i tränset. Då kände han sig trängd när jag kom fram utan att tillräckligt tydligt visa att jag inte skulle be honom hoppa (diskuterade en sak med tränaren så jag var lite klantig :(). Men han krävde väldigt mycket jobb de första månaderna, man kunde inte säga flasklock eller höja handen, stå på pall och kliva in i transporten och han sjönk flera dm och blev säkert metern kortare av förskräckelse. Men det var ändå lättarbetat, de är (har iaf varit, men det är ju satta bra hingstar på Tigers morsa, jag önskar mig dock en Poetenunge undan henne :angel:) väldigt smarta och blir inte hysteriska även om det utåt kan se så ut. Även om det är lätt att plocka fram, Tigers morsa har lyckats sätta skräck i jag tror alla som ridit henne i sverige utom mig. Men vi förstod varandra ovanligt bra tror jag, som tur va :eek:

*viskar lite till - Inga namnpannband :eek::p*

Liten mun?

Då ska jag säga dig att mitt 6åriga sto har stl 10.5 på bett ;) :rofl: En shettis i stallet jag stod i förut hade en stl större än henne.

Samma här. Skulle aldrig komma på tanken att åka iväg med min ettårshingst i grimma..även om han är världens snällaste o väluppfostrad så är han unghäst, och stark. Han har haft bett i munnen sen han var knappt året o har aldrig protesterat. Med träns undviker jag att behöva slita i honom eller åka kana över stallplanen.....

Liknande trådar

Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 768
Senast: mamman
·
Hundhälsa Hej! Vi har en hane som är krypt. Han är idag 2,5 år gammal ungefär. Vi har fått bekräftat genom ultraljud att den andra kulan ligger...
2
Svar
21
· Visningar
1 757
Hundträning Byn som jag bor i anordnar hundpromenader ett par gånger i veckan. Jättebra träning tänkte jag. Själv har jag inget behov av social...
Svar
8
· Visningar
1 957
Senast: Sesca
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
7 816
Senast: Palermo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Göra i Danmark
  • Vad gör vi? Del CCV
  • Adventskalendertråden 2024