Singoalla
Trådstartare
Hur hanterar man det? Jag finner mig just nu i en situation där jag upplever att väldigt många i min närhet har åsikter om mina livsval. I vissa fall av ren omsorg av mig, i andra fall av omsorg av en annan människa i min närhet. Så det är ingen illvilja här utan tvärtom. Jag har haft ett tufft år och det är många förändringar på gång för min del. Men jag är vid mina sinnes klara bruk och jag vet vart jag är på väg, även om den stigen kanske tar andra riktningar än vad folk kanske hade förväntat sig.
Så, hur hanterar man dessa åsikter? Jag vill lyssna och visa att jag tar in vad folk säger, eftersom jag vet att det är av omsorg. Samtidigt så känner jag mig kvävd. Personen i fråga tänker förmodligen inte på att jag har hört samma sak från flera andra personer redan. Varje omsorgsfullt uttryck åsikt jag hör får mig att vilja hoppa ut genom fönstret och springa till andra sidan jorden där jag slipper prata med någon någonsin igen.
Så, hur hanterar man dessa åsikter? Jag vill lyssna och visa att jag tar in vad folk säger, eftersom jag vet att det är av omsorg. Samtidigt så känner jag mig kvävd. Personen i fråga tänker förmodligen inte på att jag har hört samma sak från flera andra personer redan. Varje omsorgsfullt uttryck åsikt jag hör får mig att vilja hoppa ut genom fönstret och springa till andra sidan jorden där jag slipper prata med någon någonsin igen.