Andrahandsvärdet på ridbyxor

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Fjunet
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 1 088
F

Fjunet

Hur är egentligen andrahandsvärdet på ridbyxor? Är det något som folk gärna köper begagnat? Hur mycket är de villiga att ge för ett par begagnade ridbyxor?

Sv: Andrahandsvärdet på ridbyxor

Hmmm..kolla runt lite på olika annons-sidor och se.
Hemma i ridsportsbutiken har de en second-hästdag varje år i september och där brukar det hänga drivor med ridbyxor, som faktiskt är slut när dagen är över, de brukar väl gå från en 50 kr för oskodda märkeslösa till en 300-400 kr för ett par helskodda pikeur..
Men de brukar vara dyrare på tex tradera eller om man köper på annat sätt via nätet.

Det är det jag gjort nu. De kostade 1400:- nya, har satt ut dem för 500:-

Men dåså, då borde du nog ha nån som vill köpa. Man kanske inte får napp om man säljer begagnade märkeslösa, men när det är dyra ridbyxor som Pikeur, Horka etc så finns det nog ganska många... Skulle jag tro.

jag tycker andrahandsvärdet är rätt kasst.
Antar att det har o göra med att folk inte kan prova och inte vågar köpa om de inte vet hur de sitter.
Sålde ett par eurostar hunter, nypris 1600. Hade satt utropspris 600 och fick sälja dem för 550... De var helt nya...

Det är Horka. Får se vad som händer...

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver ett par nya ridbyxor men har inte längre någon koll på vad som är bra märken eller vilken typ som är bäst. Jag provade ett... 2 3
Svar
42
· Visningar
1 858
Senast: Silje
·
Utrustning Vi behöver en tråd här också! Vad hoppas ni fynda? Jag ska till SIHS och hoppas göra något fynd på mässa även om jag egentligen inte... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 550
Senast: DarkInNight
·
Utrustning Är det någon här som rider i ghost sadel? Jag funderar på att köpa en sådan men har inte suttit i en sådan tidigare. Den bomlösa sadel...
Svar
17
· Visningar
868
Senast: Wembley
·
Utrustning Jag måste sälja nuvarande transporten för att byta till en fronturlastad. Kraven är stabil, aluminium eller kompositgolv, sadelkammare... 2
Svar
28
· Visningar
1 151
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Mellanpudel
  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 31