Ändrade regler för pensionsspar, hur påverkar det?

Lejonelle

Trådstartare
Av allt att döma blir det ändrade regler för privat pensionssparande nästa år. Att det inte blir avdragsgillt mot årets inkomst ha jag förstått men någon som har koll på vad förändringen innebär för de pengar man redan har sparat, när de ska tas ut?

De berörs inte- de har ju redan skattats efter då gällande regler, det gäller de som pensionsspar efter att regeln införs. Dock kommert ex enskilda företagare kunna fortsätta spara och på så sätt skjuta upp skatten tills det är dags att ta ut besparingarna...

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 939
Senast: Squie
·
Samhälle Jag funderade på om jag skulle skaffa mig en anonym användare, men jag väljer att skriva från "mitt vanliga konto". Jag har ju...
Svar
5
· Visningar
658
Senast: Görel
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 140
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
1 947

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka