Ändra namn vid reggning i Sverige?

lakrits

Trådstartare
Jag har en import häst som ännu inte är reggad här i Sverige. Han har ett utländskt pass och i det heter han Rambo.
Kan jag ändra hans namn vid en registrering?

Sv: Ändra namn vid reggning i Sverige?

du behöver väl inte regga den i sverige överhuvudtaget eller? det räcker att den har utländskt pass.

Behöver inte hästen ha ett svenskt registreringsnummer?

Bara om du tänkt att tävla tex breeders eller liknande tror jag. Du skickar in hästens pass och så får du ett tillägg i det inte ett nytt. Men om du kan byta namn vet jag inte. Ring och fråga!

du kan inte byta namn. hästens pass ska följa den hela livet!

Så är det väl ändå inte.. Du får döpa om hästen, men det måste väl vara i samråd med uppfödaren, som döpt den från början!

Liknande trådar

Övr. Hund Hej kompisar, det börjar äntligen bli dags för mig att planera flytt och resa hem till Sverige från Tyskland, för mig själv, häst och...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 287
Senast: dobbis
·
Hästmänniskan Har funderat lite över detta fenomen, som jag själv stött på flera gånger. Alltså (korsnings)hästar som uppenbart är svenskfödda, med...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
6 125
Gnägg När man läser "föl-namns-trådarna" inser man ju verkligen kreativiteten hos uppfödarna när det kommer till namnvalen. Det är...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
4 762
Senast: Mimmimamma
·
Ekonomi & Juridik Någon som har nåt tips på hur jag nu ska gå tillväga? I november fick jag "överta" en lite av problemhäst (islandshäst) av en svensk...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
13 726
Senast: Korven
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar