Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men i mitt fall eller rättare min sagt hästs fall stämmer inte ens det du skrev om. Men men, det spelar väl egentligen mindre roll. Hon har ett namn i alla fall.Jag vet att det är Polen mitt inlägg var mer en reflektion ur verkligheten att det alltså inte är ovanligt med en förälders namn och en bokstav som skiljer
Jag tror det är en medveten ordlek. Du har saffran, säd, ärta och solros . Så jag tror att de medvetet ist för sunrise skrivit solris Jag kan inte storyn kring namnet på alla mina utan flera har begynnelsebokstav som fadern. Gabrielle där har alla G som begynnelsebokstav vilket jag fortsatt med.Ariel heter så för att hennes uppfödare ville ha ett namn på A, då Ariels mamma heter Andra (för hon är mormor Ailas andra stoföl). Jag ville byta namn när jag köpte henne (papperen inte inskickade) till Aurora, men det ville inte uppfödaren. Idag är jag nöjd med Ariel.
Eftersom hon både är en känd person och en fantasifigur (mina vänner kan delas upp mellan de som utbrast "åh, är hon döpt efter Ariel Sharon" och "åh, lilla sjöjungfrun!") ville jag ha något liknande för hennes föl. Valet föll på Rikardo, som är en fiktiv person. Dock lite internt, då det var en låtsasperson jag och min kusin hade. Fullständigt namn var Rikardo Plommonberg, men det tyckte jag blev för långt, så jag nöjde mig med Rikardo.
Sunny tror jag har ett felstavat namn, hon heter Sunrice... Hennes mamma heter Saffran, mormor Sunshine, mormors mor Seed, mormors mormor Sunflower och mormors mormors mor Sweet Pea.
Storm heter egentligen Sunstorm, helt enkelt för att pappa heter Last Storm och mamma Sunrice.
När man läser "föl-namns-trådarna" inser man ju verkligen kreativiteten hos uppfödarna när det kommer till namnvalen. Det är Disneyfigurer, Fantasty-personligher, konstnärsnamn, kombinationer av föräldrarnas namn och gud vet allt.
Men vad är det för tema på just din hästs namn? Om det ens finns något tema? Är din häst egentligen Disneyfigur? Eller konstnär? Finns det någon koppling mellan din hästs namn och denne föräldrars namn?
(Nej, du behöver inte skriva ut namnet om du inte vill!)
Jag som TS har väl i vanlig ordning äran att början:
Min H.H har blivit omdöpt en gång dock. Men hursom.
Födelsenamn: *Stuteriprefix* + Whiskey sort
Omdöpt till: *Sagan om ringen on dyslexi* typ... *Påhittat prefix* (ur Sagan om Ringen tror jag? Dock felstavat isf) + samma som ovan fast felstavat.
Hans födelsenamn har irländskt tema. Han föddes mörkfux, så därför passar faktiskt whiskey-temat riktigt bra. Namnet är också i rakt ordagrant betydelse rätt så "gulligt" och passar honom och hans personlighet väldigt bra. Stuteriprefixet kommer av att han är född på ett mindre stuteri. Och även om han inte fullt ut (iaf bara till 50%) är den ras som stuteriet födde upp, fick han ändå prefixet. Namnet har dock ingen koppling till föräldrarnas namn. Pappan vet jag av förklarliga skäl inte vad han heter () men mammans namn är helt orelaterat.
Hans "nya" namn vet jag inte vad jag ska säga om egentligen. För mig som är rätt så "petig" med språket skär det i ögonen med alla felstavningar. Men annars är det rätt likt födelsenamnet...
Jag tror det är en medveten ordlek. Du har saffran, säd, ärta och solros . Så jag tror att de medvetet ist för sunrise skrivit solris Jag kan inte storyn kring namnet på alla mina utan flera har begynnelsebokstav som fadern. Gabrielle där har alla G som begynnelsebokstav vilket jag fortsatt med.
Va coolt. Det hade jag igen aning om.Mayweed är växten kamomillkulla, även kallad "surkulla".
Min häst skulle döpas efter Ariels syster i Lilla sjöjungfrun. Nu tappades en bokstav bort så istället för Arista blev det Arita. Vilket Skara djursjukhus lyckades få till Anita eftersom matte skrev lite slarvigt....
Men jag har inte gjort anspråk på att veta ngt om din hästs namn det var en reflektion på vad du skrev om en ändrad bokstav/stavning på en förälders namnMen i mitt fall eller rättare min sagt hästs fall stämmer inte ens det du skrev om. Men men, det spelar väl egentligen mindre roll. Hon har ett namn i alla fall.
Nu vet jag inte riktigt hur du läser.... kan sammanfatta alla min svar här så kanske du ser den röda tråden:Men jag har inte gjort anspråk på att veta ngt om din hästs namn det var en reflektion på vad du skrev om en ändrad bokstav/stavning på en förälders namn