Andningslarm

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Andningslarm

Jag har fått låna ett gammalt andningslarm av en kompis. Det har ingen platta, utan ett band som man sätter fast runt magen. Hon fick det på BB eftersom hennes första barn dog i PSD.

Fast när vi testade det (på hunden:cool: ) tog det väldigt lång tid innan det började tjuta, efter vi tagit bort bandet från hunden. Ska det vara så?
 
Sv: Andningslarm

Finns olika sorter, jag har ett från Alarmera

Det var det som någon (tror det var Silverkedjan) rekommenderade.

Jenny
 
Sv: Andningslarm

"Mitt" larm väntar 20 (om jag inte missminner mig) sekunder innan det börjar vråla. Lagom länge för att jag ska hinna ta upp bebis ur sängen och lägga mig och börja amma innan det vrålar igång...;) Det var det där med minnet och komma ihåg att stänga av larmet också...

Jenny
 
Sv: Andningslarm

ojojoj, de där gamla larmen är något HELT annat.

Lita bara på ett larm som är yngre än två år. Jamtlands länk rekommenderas !
 
Sv: Andningslarm

Klämmer in en fråga när det ändå diskuteras andningslarm.

Babysense II, någon som har erfarenhet utav det larmet? Såg att man kunde hyra det på blocket.
 
Sv: Andningslarm

Silverkedjan skrev:
ojojoj, de där gamla larmen är något HELT annat.

Lita bara på ett larm som är yngre än två år. Jamtlands länk rekommenderas !

Men det funkade ju då, varför skulle det inte funka nu?:confused:
 
Sv: Andningslarm

Eftersom det tog väldigt lång tid för larmet att börja tjuta då ni tog bort det från hunden så kanske det inte alls fungerar så bra (men att det var det bästa de hade då)?
 
Sv: Andningslarm

Nu blev jag nyfiken på dessa alarm. Förstår inte riktigt hur dom används, någon som vill förklara?
När yngsta tjejen föddes så (050207) så hamna hon på Prematuren i 8 dagar, dom första dagarna låg hon i en öppen kuvös med någon form av larm för andning tror jag, det var två plattor som sattes på hand eller fot sen lindades det fast, och det var totalt hopplöst, rörde sig bebisen så hamna det på sned och börja larma. Nu rädda faktist dett alarm livt på dottern när hon var 1 dygn gammal så lite nytta gjorde det.
Blev erbjuden att ta med larm hem från Pramaturen med avböjde då det inte känndes som att vi skulle vara lugnare av det då det larma i tid och otid.
Men funderar faktiskt idag på ett larm till henne trots hennes nu 14½ månads ålder, hon har jobbigt med andningen och jag skulle känna mig tryggare om hon hadde ett larm. Men fungerar larm på så stora barn??
 
Sv: Andningslarm

havreflinga skrev:
Men det funkade ju då, varför skulle det inte funka nu?:confused:

Tekniken i larmen är väldigt mkt bättre idag. Och företagen garanterar bara full funktion de första två åren, jag tror iofs att dagens larm håller längre.

De larmen som är en platta under madrassen ANVÄNDER man ju också, inte tusan plockar man av och på ett kroppsbundet larm när man lägger en redan slocknad bebis?
 
Sv: Andningslarm

Jag tror det skulle funka, men vet inte om det är någon trygghet?

PSD-risken är rimligen över men om hon slutar andas pga sjukdom så kan det ju vara försent när larmet går :o

Tror du ska diskutera det med din barnläkare!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn För mitt barns skull borde jag kanske vara anonym. Men jag väljer istället att skriva väldigt lite och kortfattat för jag tror att någon...
Svar
13
· Visningar
1 142
Senast: Bexzor
·
Relationer Ni som har det, har det fungerat bra? Gjorde det ont att sätta in? Hur har mensen blivit? Jag har hela livet ätit p-piller, men är just...
2
Svar
29
· Visningar
1 006
Senast: Roheryn
·
Fritid Jag jobbar med ett väldigt socialt yrke, något som jag trivs med men på ledig tid så vill jag typ vara själv och bara ta det lugnt. Det...
2
Svar
33
· Visningar
1 508
Senast: Bexzor
·
Kropp & Själ Om någon i familjen har misstänkt ringorm, ska övriga familjemedlemmar stanna hemma då tills man har besökt läkare och fått provsvar...
Svar
9
· Visningar
714
Senast: Bapelsin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp