Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
*kl*
Hur har det gått?
Ni som hade bekanta som skulle dit, har de hittat hem till alla hästarna? Såg detta lite för sent, en av hästarna där är högintressant för mig. Det är nämligen mamman till en mkt trevlig häst som jag haft. Hade gärna köpt henne....
OK! Vad bra!
Nån som har en aning om hur priserna brukar ligga vid såna här "auktioner"?
Vill ju inte lägga jättehögt bud men vill ju heller inte skambjuda på hästen som är mkt trevlig... Nån som har koll?
Vet inte hur det har gått, har inte hört något från min bekant som skulle dit. Vet bara att hon och hennes väninna skulle lägga bud på dom för att sedan försöka hitta bra hem till dom för de har varken tid eller möjlighet att ha alla själva men känner att de vill göra en insats för att hästarna ska få det bra.
Troligtvis inte.. Det enda man har att gå på är det kvinnan uppger. Tror även att sto-avgift är erlagd för en del men detta är jag ej säker på.Är det NÅN form av dokumentation på hästarna ?
Korsningsavel mellan hbl/ponny en del är troligtvis e. NF hingst med härstamning (dock ej gdk). Några är säkert e. Fjordhingsten som oxå säljes. Finns tydligen arab längre bak oxå på nån av dom.Jamenar, namn och ålder men ingenting om rastillhörighet. För min del (som bara va in på KFMs hemsida) så kunde de lika gärna handla om "ponnyavel" ....
Som jag har fattat det får man inte reda på hur det har gått förrän efter den 12/10 som är sista anbudsdagen.
OK, jag fattade det som att om du skulle få reda på om dina vänner skulle få köpa dem eller om de gick till någon annan .
Det hade varit intressant att höra en rapport när du har pratat med dem du känner som var där, intressant att höra hur stort intresset var på plats, sedan kan man såklart lägga bud utan att ha varit där också.
Det är ju ett stort fint shire stuteri inblandat