_Runaway_

Trådstartare
Skickade grovfoderanalys till Analycen förra året. Men vi tyckte det blev lite dyrt så jag undrar var man annars kan skicka? Vad tycker ni är bäst vad gäller pris och tid för analys?

Sv: Analys

Jag skickade till Hjortens Lab förra året, det kostade 495 kr för MJ, smrp, TS o mineralerna.
Skickade till Agrilab i år o de tar 425 för samma paket, de skickar analysresultatet via e-mail om man vill.

Agrilab

Hjortens Lab

Sen finns Frökontrollen men de var ngt dyrare (430 + moms)
Frökontrollen

Hjortens tog lite drygt 1 vecka förra året men du kanske menade Agrilab o i så fall kan jag inte svara på det ännu för jag skickade till dom i torsdags ;) men jag kan återkomma så fort jag fått svar :)

Vet någon vad det kostar på Analycen för Mj, smrp, ca, p samt Ts? samt mögelprov i hösilage?

MJ, protein o TS 363 kr + moms
Kalcium, Fosfor, Magnesium o Kalium 182 kr + moms
Mögel o bakterier 538 kr + moms

Om du går in på deras hemsida o klickar på Lantbruk-hästens foder-följesedel hästfoder i lilla menyn till höger så har du priserna på följesedeln som öppnas i Acrobat :)

Senast ändrad:

Liknande trådar

Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
530
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Analyserna har trillat in, höpartier valts ut, installning kanske påbörjats - hösten är här 🍂! Hur blev det för er i år, vad tänker ni...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
4 290
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 926
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 310
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar