Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är bara om det är mycket klöver som labbet måste veta det. Vi brukar ta prover på dagen då vi plastar, lägga provet på brevlådan som töms samma dag och få svaret som mail dagen därpå (vi använder Analycen). Priserna skiljer mycket litet mellan labben.En fråga till... Måste rutan för andel baljväxter kryssas i? Har ingen aning om hur stor procentdel det finns i detta höet...
Jag skickade in till Analycen. Jag fick svar på min mail dagen efter jag skickat in det! Vilket var rekordsnabbt! Det kostade 355:- för en vanlig analys med Srp, mj.
Men 355:- hos analysen kanske var exkl. moms?? I så fall ligger de relativt lika ändå!
Hjortens var klart billigast, 494:- då ingick även mineralanalys i den summan. Dock är jag endast ute efter mj och smrp (stallägaren tar egen, fullständig analys senare).
Nej, det är inklusive moms, jag har fått räkningen så jag är säker på min sak. Detta då för de värden du nämnde att du ville ha.
Åhh fy...aldrig kul att veta att man kunde fått något billigare... *sucK* (Har hört tidagare att analycen brukar vara dyrast)
*kl*
Skumt! Jag fick alla värden TS, smrp, Mj, Ca, P, Mg, K och lite annat för 425 kr inkl moms från Agrilab, betalade fakturan för en vecka sen.
För fyra år sen gjorde jag en likadan analys hos Analycen och betalade över 600kr, inkl moms.
Det är trots allt förvånansvärt mycket "återväxt" eller vad man ska kalla det för... så vi får se.