Analsäckar

Kilauea

Trådstartare
För några veckor sen började vovvan hasa på rumpan. Igår var vi till vet. Diagnos: fyllda analsäckar (suck!). Bara att ge lugnande och spola.
Tänkte höra lite hur vanligt det är:
Hur många här har råkat ut för att man måste till vet. för att tömma/spola analsäckarna på sin hund???

Har aldrig behövt åka till veterinären pga det, men min ena hund har lite problem med analsäckarna. Jag brukar tömma dem själv när det behövs. Det är lätt fixat även om det kan lukta lite illa emellanåt.

// Isa

Jodå, kan också tömma analsäckar....men den här gången hade det blivit sånt stopp så de behövde spolas.

Liknande trådar

Hundhälsa Vi har fått tid till veterinären på onsdag men vill bara höra om man kan göra något själv? Tror att ena hunden har fått något som har...
2
Svar
26
· Visningar
2 219
Övr. Hund Det har tillkommit hund i sommarens reseplaner då det vanliga pensionatet inte kan ta emot och vi inte känner oss bekväma med att lämna...
Svar
15
· Visningar
1 101
Senast: Pilot
·
R
Övr. Hund Jag ska kanske åka och titta på en hund utställning i helgen. Jag har bara varit på pytte små utställningar förut och den som jag kanske...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
6 449
Senast: Raderad medlem 149524
·
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 023
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar