Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Såg f ö en gång i en dokumentär hur en hund vaknade upp ur narkosen efter att ha fått ett ben amputerat, o bara skrek och skrek och skrek av shock. Den försökte förgäves att ställa sig upp eftersom den var så skrämd, men var så ovan vid att bara ha tre ben och var groggy efter narkosen.
Alltså, den reaktionen är inte så ovanlig när de vaknar ut narkosen oavsett. Jag va skirskraj för att vakna ur narkosen med megaångest när jag skulle opereras, eftersom jag sett så många djur må så dåligt. Det är inte så ovanligt att man får sitta & försöka lugna/t.o.m. hålla ner en hund som depserat försöker resa sig. Med 4 ben eller 3.
Har hunden fantomsmärtor tror den sig ju ha ont på stället som är amputerat och borde således visa en reaktion.Mina hundar är vana att vara ute i skogen och jaga.....mm. Ok hunden skulle säkert kunna strutta runt på 3 ben i skogen, men det är inget alternativ. Hur vet jag att hunden inte har fantomsmärtor?
Om jag personligen stod inför valet att amputera min hunds ben eller avliva, så skulle jag deffenitivt avliva.
Mina hundar är vana att vara ute i skogen och jaga.....mm. Ok hunden skulle säkert kunna strutta runt på 3 ben i skogen, men det är inget alternativ.
Men då är han ju inte starkt begränsad i sin rörlighet! Som jag skriver så tycker jag att det inte får bli för stor skillnad i hundens livssituation.
Kan bara instämma i ovanstående. Mina jakthundar skulle inte ha ett fullgott liv med (för dem) tillräcklig livskvalitet om de inte fick jaga och utan livskvalitet så är det avlivning som gäller om alternativet är ett liv i leda.
Jag skulle aldrig låta göra det på någon hund som var min.
Såg f ö en gång i en dokumentär hur en hund vaknade upp ur narkosen efter att ha fått ett ben amputerat, o bara skrek och skrek och skrek av shock. Den försökte förgäves att ställa sig upp eftersom den var så skrämd, men var så ovan vid att bara ha tre ben och var groggy efter narkosen.