Amningshjälpen - partiska eller stöttande?

Sv: Amningshjälpen - partiska eller stöttande?

pepp är väl bra, men när barnet inte ens är i närheten av att ta bröstet på BB utan bara vrålar, personalen nyper i bröstvårtorna så det bara gör ont och är obehagligt, barnet tvärvägrar ens försöka ta bröstet trots att det är vrålhungrigt. Detta pågår i flera dagar och ingen mår bra av det.
Det är inte stöttning, det är rabiata försök att försöka få igång något som aldrig kommer fungera ändå, pga att barnet har helt fel sugteknik kombinerat med att mamma har bröstvårtor som är svåra att få tag runt.
Detta är min egen erfarenhet och jag minns fortfarande hur dåligt jag mådde av det, som nybliven förstagångsmamma.

Ja, det är ofta jobbigt att amma i början, men det finns ju liksom gränser för vad man ska härda ut med. Prio ett är att barnet får näring och att mamma mår bra.

Nej för 17 är det så det går till är det ju helt galet - håller med till fullo!

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 900
Senast: Anonymisten
·
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en...
2
Svar
29
· Visningar
1 959
Senast: iNHALE
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 301
Senast: Blyger
·
Skola & Jobb Jag har blivit singel efter att sambon gjorde slut med mig idag. Det hela suger såklart och är otroligt sorgligt. Jag är ledsen, arg...
2
Svar
29
· Visningar
4 200
Senast: Fazeem
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar