Amningsbh, hur veta storlek?

amalia

Trådstartare
Håller ju på med packandet av väskan inför bf. Amningsbh ska ju införskaffas, men hur fasen ska man veta storlek?

Har ju förstått att det är vanligt att man går upp några storlekar i samband med förlossningen och att mjölken rinner till, hur ska man då veta nu vilken storlek man ska ha sedan?

Hur har ni andrat gjort?

Fick tips från en på jobbet att använda linne istället men man vill väl gärna ha lite stöd?

:confused:

Sv: Amningsbh, hur veta storlek?

Kan du inte vänta med att köpa amnings bh tills efter förlossningen då du vet storleken bättre?

Du kan väl ha någon top eller linne eller liknande de första dagarna?

//Julia

Sv: Amningsbh, hur veta storlek?

Testa sök på forumet på amningsbh, finns jättemånga trådar.

Det enklaste är att vänta. Du ska inte ut och springa de närmsta dagarna efter förlossningen i alla fall. Ha en lös sporttop eller linne med stöd. Jag hade köpt bh innan men den var skit så min mamma fick ut o köpa en ny. Sen är det inte så lätt heller för en full tutte är tre gånger så stor som en tom tutte. Iaf köpte jag (min mamma) min på Twilfit. Jag är skitnöjd med den och har använt den var dag i nio månader.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
25 386
Gravid - 1år Det är verkligen kris här, tacksam för alla råd. Hör jag en till som babblar om att det sprutar mjölk ur brösten klöser jag ögonen ur...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
10 078
Senast: cirkus
·
Kropp & Själ Min story: Jag kraschade på mitt sommarjobb efter mitt sista år på gymnasiet. Betygspressen hade haft mig på högvarv i tre år och pga av...
2
Svar
20
· Visningar
4 645
Senast: Ramona
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat några varv till på mitt förhållande till mat, efter att jag skrev mitt blogginlägg om det här tidigare...
Svar
13
· Visningar
3 586
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka