Amnings-BH

Sv: Amnings-BH

Alltså, ska du ha barn igen ? :D

Har ärligt talat inte hängt med med alla här på Buke..när ska det ske ?? Grattis !

På BB finns det säkert engångstrosor, annars kan de "låna" från en annan avdelning. De är extremt töjbara, ibland i lite nätliknande tyg.

Du tar ett par såna och klipper upp en öppning i grenen, på längden, ungefär där tejpen skulle hamnat om du haft en lång binda.

Den öppningen är sedan ditt hål för huvudet när du trär på dig din perfekta första amningstop :idea:

Brösten ändrar storlek snabbt och läcker i början så man behöver ett mjukt dygnet-runtplagg man kan fästa uppsugande och värmande inlägg i.

Sedan när amningen är i gång och den värsta ballongeffekten lagt sig så kan du köpa en amningsBH om du vill. Poängen med den är bara att man slipper dra upp BH:n eller bröstet. Fast jag tyckte det var bökigt med spännet så jag hade ofta mjuuuka låga sportBH-ar man kunde skjuta upp eller ner med enhandsfattning istället.

Men behåll trostoppen som nattBH :laugh:

De sporttopparna från apoteket som pmm nämner är bra om man inte har jättejättetuttar. Speciellt om man bara är hemma och gör ingenting typ. Har man lite tyngre tuttar så tycker jag man behöver mera stöd. Jag kunde t ex inte använda min största sporttop på flera veckor för den tryckte så mycket att jag fick knutor på bara ett par timmar, så jag fick dra på den precis innan jag skulle rida och sen av igen.

Jag har en amningsbh från Twilfit som jag är jättenöjd med. Har köpt säkert 5 andra men antingen får jag dubbeltuttar, trillaut-tuttar eller kärringtuttar som står åt var sitt håll.

Innan grav hade jag 70C och nu har jag 75D (för de gör inte amningsbhar i 70, så groteskt puckat, men hade de gjort det hade jag nog fått ha 70E).

Hade jag vart du hade jag köpt en nu, och sedan fler om ett par veckor.

Ett annat hett tips om du läcker på nätterna - ett linne med stödfunktion och så amningsinlägg i den. Sen hade jag nattlinnen med knäppe fram (men jag bor på Irland där man knappt har värme i husen :D)

Mina tuttar var gigantiska. (Från 70A till att 75C såg ut som jag försökt ta på mig en bh som är avsedd till en liten barbiedocka;) ) När jag red hade jag amningsbh utan bygel + topp och det funkade hyfsat.
Åkte vi iväg så jag behövde amma diskret hade jag amningsbh, och de kändes i brösten! Och visst ammade jag diskret, men sen ska man ju lyckas knäppa igen när man är färdig!

Jag gick i sambons stora t-shirtar + topp hemma, hade en mjölkuppsamlare på den icke ammande bröstet i början för att samla upp mjölken. Hade ilägg när jag hade bh.

Det gick åt en helt del tröjor och toppar, jag läckte och Rasmus kräktes. Jag vet inte om de berodde på att jag luftade mina tuttar nästan hela tiden som jag klarade mig ifrån att inte få ett enda sår på mina bröst när jag amma.
Åkte dock på mjölkstokning över jul när min familj kom över och klaga på värmen och drog ner elementen :mad:

Trosorna på BB är såååå fula men riktigt sköna.

Man lär sej att knäppa med en hand ganska fort :D Jag hade inte klarat mej utan den kan jag säga, men är glad att jag hade både den, sporttoppar och stödlinnen. Jag hade ingen bh alls på bb, men fick ändå stora djupa sprickor, så den teorin höll tyvärr inte. Men för min del tror jag det berodde dels på fel tag och dels för mycket torrsug, mjölken kom inte förrän på dag 5 och Sam var HUNGRIG!

*kl*
Vet nån var man kan hitta amningsbehå/topp i storlek H-kupa. har 80I nu och den är väldigt tajt. Är i vecka 38+5 och misstänker att tittsen växer lite till.

Alltså, ska du ha barn igen ? :D

Har ärligt talat inte hängt med med alla här på Buke..när ska det ske ?? Grattis !

Haha :D Du får det att låta som om jag ploppar ut barn på löpande band ju :o Mellan nr 1 och 2 har jag 2 år och 9 mån och mellan dessa blir det kanske exakt 3 år om nr 3 ploppar ut 11 dagar före:D

Är beräknad 20 nov och Storebror fyller 3 år den 9 nov! Den här gången är det en flicka så jag hoppas jag slipper vara gravid mer nu för det är INTE min kropps grej, har foglossning IGEN och får akupunktur mot detta nu.

Tiden går fort....och jag fick som jag ville...alla barn klara innan 30 års strecket!

KL
Glöm inte fixa bindor, för efter förlossningen kommer du blöda som sjutton i flera veckor. Du kommer behöva riktigt stora bindor!

KL
Glöm inte fixa bindor, för efter förlossningen kommer du blöda som sjutton i flera veckor. Du kommer behöva riktigt stora bindor!

Jag minns inte att jag blödde i flera veckor, och stora bindor funkade inte :crazy:

Nått jag lärde mig snabbt var att byta binda innan man ammar, för när bebisen suger drar livmodern ihop sig och man blöder mer!

KL

Värst vad många slänger ur sig "sanningar" här. Visserligen har jag samma erfarenhet som Golden_Heart i just det här fallet, men jag vet också att vissa knappt blöder alls.

Lika som vissa läcker massor vid amning och andra inget. osv osv.

Vad gäller huruvida man slipper sår för att man luftar kan jag säga att jag hade BH konstant (förutom nätter) och fick inga sår. Så det är nog helt enkelt individuellt och mycket beroende på bebisens tag.

Mitt tips är att köpa platta/tunna bindor och byta lite oftare. De tjocka gjorde ju ont att sitta på de första dagarna!!

Eller försöka ha lika stora som de har på BB, hemma sedan beror det ju på hur mycket man blöder ibland kan det behövas riktigt stora eller tjocka eller flera ovanpå varandra. :cool:

Eller försöka ha lika stora som de har på BB, hemma sedan beror det ju på hur mycket man blöder ibland kan det behövas riktigt stora eller tjocka eller flera ovanpå varandra. :cool:

Fler än jag som hade hela förpakningar på bb-rummet och såg att bindorna heter MINI? Hur ser Medium och large bindorna ut? Dår de ens att få in mellan benen? Minibindorna var ju typ lika stor som bebisen ;)

Är det inte bara att de ökar i storlek? Alltså mindre person - mindre binda? Eller det kanske bara är inom äldrevården?

Haha jag har jobbat med gamlingar och sett S T O R A bindor och blöjor. Såna som är typ en meter långa. :D

(det kanske beror på rövstorleken?)

Haha, de som är större är som vindvissla säger stora.

Tänk på att det kan läcka både här och där, då behöver de vara väl tilltagna. :p

Ja jag hade inte tackat nej till blöja om någon erbjudit mej, i alla fall de första dagarna när det kom mycket blod. Men sen körde jag på vanliga bindor, blödde väl i tio dagar ungefär.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag är mitt inne i första sommaren med att försöka odla ätbara grejer på min plats. Visst har jag pysslat mycket med trädgård tidigare...
Svar
4
· Visningar
714
Senast: cassiopeja
·
Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
5 589
Senast: cirkus
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 709
Senast: Lhas
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
23 229
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve