Amnings-BH

Sv: Amnings-BH

De bindor som finns på marknaden för mens är ju värdelösa, de som används inom vården är ju mycket bättre!

på tal om bindor jag hade sjukhusbindorna... snarare BLÖJORNA första 7 dagarna.... sen hade jag de största bindorna från affärn (dyyyyyrt, blödde totalt 8 veckor). Mna kan även sätta bebisblöjor dom e lite nättare än sjukhusmonsterbindorna... jag förbrukade MÅNGA blöjor innan förlossningen eftersom mitt vatten gick 4 dagar innan jag sattes igång.... :rofl:

Jag har klarat mig med sjukhusbindorna de första två dagarna på sjukhuset (då blödde jag MYCKET) + de otroligt "vackra" men ack så sköna sjukhustrosorna! Hemma så hade jag apotekets största på natten och vanliga på dagen som sagt är man sydd är klumpiga bindor INTE sköna att sitta på... Efter en vecka så blöder jag inte speciellt mycket, som en lättare mens och nu (två veckor senare) är det blod men inte så att det på något sätt blöder igenom klarar mig lätt med vanliga libresse/always.

har förövrigt inte luftat mina bröst utan har ammningstopp och inlägg hela tiden inga sår/sprickor alls MEN jäklar vad ont det gör när krokodil-Isak ska börja suga. SLÄPPER det aldrig? Det gör inte ont när han börjat suga men just när han tar tag... Två veckor hur lång tid behöver brösten för att vänja sig? Han har ett bra grepp så det sitter inte i det utan att mina bröst inte är "vana". Hur lång tid tog det för er innan det slutade ömma?

De gjorde ont på mig också när Rasmus sög och sa till brösten att de ska släppa mjölk. Därför handmjölka jag igång bröstet innan jag la dit honom och då sluta de hugga till.

Jag hade så ont i käkarna, förstod inte varför först jag kom på att jag spände mig så när han sög tag!

Det finns visst amnings bh i 70, men inte på Lindex. Man måste gå till riktig damunderklädesaffär. Jag har 70 H ! (70 - 75 DD i vanliga fall) .Tror att det var Abecita. För mig har det fungerat både med bygel och utan.

KL igen
Glöm inte fixa ordentlig hög med värktabletter. De kommer att gå åt första tiden, och du kommer behöva dels för värk och dels sådana som funkar mot infektion också. Tex Panodil tillsammans med en voltaren!

Får man verkligen äta såna piller då man ammar? :confused:

Panodil:
Går över i modersmjölk men påverkar troligen inte barn som ammas. Rådgör dock med läkare vid mer än tillfälligt bruk av Panodil, Panodil Brus, Panodil Extend och Panodil Zapp under amning.

Voltaren:
Rådgör med läkare innan du tar något läkemedel under amning. Voltaren passerar över i modersmjölk men påverkar troligen inte barn som ammas.

Jag klarade mig med xylocain salva, fick ett litet skrubbsår och när jag kissa sved de som tusan men salvan tog bort smärtan tills de var läkt efter 5 dagar ungefär.
Fick dessutom en hemsk förkylningsblåsa för inte så länge sne så jag inte kunde äta men på med lite salva (smaka skit) och de tog bort smärtan.
xylocain kan man ha på bröstvårtorna oxå innan man ammar, men måste såklart tvätta ordentligt först.

Alvedon kombinerat med ipren/ibumutin får man då ta i alla fall för det var vad jag fick på bb när jag hade ont. Tydligen är två alvedon kombinerat med en ipren väldigt bra mot smärta (det fungerade strålande på mig).

För mig gick det några alvedon/ibumutin när jag kom hem, är klippt och det ömmade en del i såret.

Köpte en efteråt jag. Skitskön och håller behagen på plats mycket bättre än vanliga

Fler Isak här ser jag :D

Jag fick (angel) med mig ett gäng stora bindor hem från sjukhuset.
Dem behövdes i början. Blödde rätt mycket ett tag. Sedan lugnade det ner sig. Varade i ca 8 v

Jag fick godkänt ifrån BB att käka voltaren då IPREN inte funkar på mig! :cool:
Revedil / Panodil funkar på mig och min mage!
Vissa tabletter funkar helt enkelt inte på mig!
Alvedon funkar sällan på mig.

Till första tiden räcker apotekets "tub-top", köp en storlek större än vad du tror för de är pyttesmå!!

Köp sen en bra amningsbh som känns skön. Jag hade bygelfri första månaderna, sen funkade bygelbh på mig.

Det är skönt att ha amningsbh, iaf när man ska amma "ute" (=inte hemma). Amningströjor har varit guld värt för mig! se till att du kollar hur öppningen funkar om du köper amningströja, tex HM´s brukar vara ett pyttehål... :eek:

Det börjar bli dags att köpa en ny bra amningsbh för mig, jag har slitit ut ett par stycken nu när dottern är drygt 1 :rofl:

Alvedon kombinerat med ipren/ibumutin får man då ta i alla fall för det var vad jag fick på bb när jag hade ont. Tydligen är två alvedon kombinerat med en ipren väldigt bra mot smärta (det fungerade strålande på mig).

För mig gick det några alvedon/ibumutin när jag kom hem, är klippt och det ömmade en del i såret.

Jag har hört att ibumetin är ett big No-no i samband med graviditet/amning (av min BM)
Även i samband med mitt armbrott för lite drygt 2 veckor sedan så sa läkaren att det jag kunde ta för att lindra smärtan var panodil/alvedon, men inte ibumetin-preparat iom att jag ammade :confused:
Läser jag däremot i FASS så står det "Går över i modersmjölk men påverkar troligen inte barn som ammas."

Det enda jag hört om ipren är att inte ta det de första 12 veckorna eftersom det är blodförtunnande. Sedan ska man väl helst inte ta det resten av grav heller men efteråt har jag inte hört nåt om det.

Jag tog inga smärtstillande efter första förlossningen, men hade den del eftervärkar.
Nu sist så bad jag om ordentligt med smärtstillande mot eftervärkarna, så jag fick ett par olika tabletter (minns inte vilka), åt det i typ 2 dygn (hade rejäla eftervärkar).

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag är mitt inne i första sommaren med att försöka odla ätbara grejer på min plats. Visst har jag pysslat mycket med trädgård tidigare...
Svar
4
· Visningar
714
Senast: cassiopeja
·
Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
5 589
Senast: cirkus
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 709
Senast: Lhas
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
23 229
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve