Amnings-BH

Ajda

Trådstartare
Barnmorskorna förespråkar ju att man ska ha med sig amningsBH till BB. Alltså borde jag köpa en nu... 5 dagar kvar till BF. Det var ju inte så bra att ha bygel BH:ar när man ska amma fick jag klart för mig.

Men hur vet jag vilken storlek jag behöver?
Hur mycket ska man räkna med att brösten växer när man ammar?

Sv: Amnings-BH

Amningsbh är skit
Mina bröst växte nog 3-4 storlekar när mjölken rann till.

Åk till apoteket och köp en top istället. Så mkt skönare och så mkt smidigare

Amningsbh är skit
Mina bröst växte nog 3-4 storlekar när mjölken rann till.

Åk till apoteket och köp en top istället. Så mkt skönare och så mkt smidigare

Nu förstår man ju att det är din personliga åsikt, men det är ju inte fel att skriva "jag tycker...".

För jag tycker att amningsbh är jättebra, förstår inte hur jag skulle klarat mig utan, särskilt som jag ammade mycket på bortaplan.

Men du måste inte fixa det innan, så bråttom är det ändå inte! Man stannar inte så länge och det går bra att ligg-amma t.ex.

Jag köpte i och för sig innan och det var inga problem med storleken, mina bröst ökade inte mer i storlek efter mjölken än att den jag köpt i slutet av grav passade.

Jag köpte amningsbh tre veckor efter förlossningen. Då hade brösten växt en storlek. Det är svårt att veta om och hur mycket brösten växer, så jag hade linne och satte amningsinläggen emellan.
Det kan ju också vara så att amningen av någon anledning inte kommer igång och då har du ingen nytta av amningsbh.

Hur menar du nu? Går det inte att amma utan amnings-BH? Jag tolkar det som så när du skriver att det går bra att "ligg-amma" (utan amnings-BH?)

Syftningsfel?

Jag skickade min sambo för att köpa amnings-BH dagen efter underverket var ute :idea:
Talade då om för honom vad för strl jag behövde. Minns inte om han hittade rätt på egen hand el. om han fick fråga en ur personalen i "bh-butiken", men jag fick rätt i allafall.

Du kan ju ta med dig ett måttband till BB så kan du tala om för din sambo vad de är så kan han be om hjälp i en bra butik:laugh:

Jag har ännu inte köpt någon ammnings-bh mina bröst ändras hela tiden känns det som. Kanske nästa vecka då mjölken säkert runnit till och det värsta kanonkula-stadiet gått över?

jag har apotekets ammningstopp istället och den bara älskar jag! Skön att sova i, enkel att ta undan för ammning och inte särskilt dyr, kostar bara 89 kronor. Kan inte sova utan då mina bröst läcker så pass mycket att jag måste ha inlägg för att inte vara blöt överallt.

Köp en eller två såna och så väntar du och ser hur dina bröst blir när mjölken runnit till och då kan du satsa på en riktigt bra bh som passar!

Jag har aldrig hört dom förespråkar. Gör dom det där du bor ? Jag själv hade ingen bh när jag ammade. i bland drog jag på mig bygelbh, och det är ju liksom bara dra upp den när man ska amma.

En fel anpassad bygelbeha kan trycka pa mjolkkortlarna och det kan ge problem.

Jag fick radet att prova ut amningsbeha nar det var mindre an en manad kvar till bf, och da valja en som var 2-3 kupstorlekar storre men en bandstorlek mindre an den som jag hade da. Och det stamde perfekt!

På BB var amningstoppen från Apoteket bra, brösten blev stora som två fotbollar (nej jag överdriver inte...) sen hade jag en topp från... hmmm nån hemsida, som en sporttop med amningsfunktion... skitbra...

Barnmorskorna förespråkar ju att man ska ha med sig amningsBH till BB. Alltså borde jag köpa en nu... 5 dagar kvar till BF. Det var ju inte så bra att ha bygel BH:ar när man ska amma fick jag klart för mig.

Men hur vet jag vilken storlek jag behöver?
Hur mycket ska man räkna med att brösten växer när man ammar?
Köpte amningsBH i vecka 32 ungefär. den satt lite tajt precis innan förlossningen men sedan släppte den lite i det måttet kring kroppen. Kupstorleken är den samma. Köpte även sportBH för att ha hemma och på natten. AmningsBH bara när jag ska ut någonstans! Har faktiskt en med bygel och den är typ bara om vi ska iväg på fest. :p :cool:

Jaa här har alla pratat så gott om amnings-BH. Jag tycker det låter smidigt med en sånn. :confused: Framförallt i början när man är ny med både amma och ha en liten bebis.

Om bygel-BHar sa BM att man kan få mjölkstockning om de trycker på brösten. :crazy:

Jag som i vanliga fall har 75A i Bh-storlek, kanske har gått upp till 80A-B nu under graviditeten (har inte ids att köpa nya BHar). Ska jag prova att köpa en amningsBH i 80B.? Tror inte mina bröst kommer bli så jättestora.

Det är säkert smidigt för en del. Testa en så kanske du får ett hum. Jag har ju aldrig brytt mig, så jag är nog den sämsta att ge råd. Känner du för en, så köp en omedelbums.

Jag har ju aldrig brytt mig, har alltid tänkt..sånt löser sig. Och det gjorde det ;). Menas, jag har 2 bröst, ok, ibland kan dom läcka, än sen då ? Jag ammar, då tar jag av mig min bh eller har ingen alls. Babyn får mat = ok. MEN så tänker jag. Andra tänker nog annorlunda och mer. Men jag gör inte så himla stor sak av det hela. Du blir mamma, barnet ammar...eller inte. Sånt löser man smidigare än vad man tror.

Jag har 75A normalt och har nu i amningsBH 80B ungefär... tycker det är väldigt smidigt med amningsBH. Min andra tutte läcker (det SPRUTAR) som bara den när jag ammar, så behöver ha skydd över den! Sover även med amningsBH annars läcker det överallt hejvilt i sängen med, inte skönt att sova i blöt säng, börjar lukta efter nån dag också (sur mjölk)....
Dom är inte särskilt sexiga, man Ack så bra! ;)

Det är kanske vanligt att bygelBHar inte passar så bra som folk tror, dvs bygeln kanske skaver in vid sidan, speciellt om bröstet vuxit mycket när mjölken runnit till. Annars vet jag inte.

Jag är som dig, allt löser sig :angel: :grin:

Fast idag kom jag på, att alla mina bhar är för små nu. Hur kommer de bli sen då?! :D Så eftersom jag ändå måste skaffa någon form av BH nu så är väl en amningsBH perfekt, eftersom jag faktiskt ska amma (hoppas det iaf!). :p

Tja, någon form av BH måste man ju ha när brösten blir tunga, annars får man ju sådana fula hängbröst sedan och det vill man inte. Mina bröst har inte ökat undertiden jag började amma, de ökade tillräckligt innan. Själva måttet runt kroppen ökade sista månaden och sedan när jag gick ner i vikt efter förlossningen och med amningen så gick även den ner till det jag hade 2-3 månader innan förlossningen. :cool:
Just amningsBH finns det inte så många snygga och då kan BygelBH vara bra, ifall man hittar något riktigt bra just när man ska iväg på fest och ska ha något snyggt på sig. Annars för mig får vanlig amningsBH duga och när jag är mest hemma och trosar vanlig sportBH och bara lite amningskupor i den och det funkar hur bra som helst på natten som på dagen.

Jag som i vanliga fall har 75A i Bh-storlek, kanske har gått upp till 80A-B nu under graviditeten (har inte ids att köpa nya BHar). Ska jag prova att köpa en amningsBH i 80B.? Tror inte mina bröst kommer bli så jättestora.

Jag har 70A i normala fall, testade 75 C i amningsbh 1 vecka efter förlossningen och såg ut som en upptryckt fjortis med hakstöd!
Tänk pamela i en bh med b-kupor ;)

KL
jag har 80 D NU! Hittar inte större kupor i vanliga butiker :crazy: Så köpte apotekets til värsta babydoll dagarna. Sedan gick de ner till D igen, iallafall med de 2 förra barnen...

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag är mitt inne i första sommaren med att försöka odla ätbara grejer på min plats. Visst har jag pysslat mycket med trädgård tidigare...
Svar
4
· Visningar
713
Senast: cassiopeja
·
Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
5 589
Senast: cirkus
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 709
Senast: Lhas
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
23 229
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Sabotage?