Amning igen

Jolanta

Trådstartare
Ännu en amnings tråd...

Arvid har ammat skitdåligt nu i två dagar, han ammar bara korta stunder om ca 5 min åt gången, och det är långt imellan gångerna. Har bebisar sånna perioder när de ammar mindre?

Han är glad och go annars, och gråter nästan ingenting. Han gråter bara när jag försöker amma honom.
 
Sv: Amning igen

Han är 6 veckor. Jag ska ringa BVC i morgon, och höra om jag kan komma in och väga honom.
 
Sv: Amning igen

Både Elis och Alvin hade sådana perioder, när de åt superkorta stunder och man tyckte att de inte fick i sig någonting. Men vägde ändå helt okey.

Du kan försöka amma honom lite oftare än du gör, även om han inte verkar hungrig, så inte mjölkproduktionen går ner. Tids nog kommer han vilja äta mer igen, och då kan han bli frustrerad innan mjölken kommer ifatt igen.
 
Sv: Amning igen

Jag försöker det, men han gallskriker bara när jag försöker få honom att ta bröstet.

Ja, det är det som är kruxet, nu kommer väl mjölken minska...
 
Sv: Amning igen

Är du säker på att han inte får i sig tillräckligt på de korta stunderna då? Om jag hade varit du så hade jag försökt att få väga honom en extra gång för att se att han går upp i vikt. Annars om han är glad och pigg så borde det inte vara några problem..

Min son åt alltid bara ca 5 min och oftast med nästan 4 h mellanrum (var bara när han skulle få igång mer mjölkproduktion som han åt oftare), och han var glad, nöjd och tjock ;) på detta! Hoppas det är likadant med din son!
 
Sv: Amning igen

Nej, jag har ingen aning! :) Det känns bara så lite, jämfört med hur länge han ammade innan.

Han har aldrig varit så nöjd som de här dagarna, ler och tränar nacken för fullt direkt man lägger honom på mage. Man tycker ju att om han fick för lite mat i sig så skulle han inte orka det?

Får ringa BVC i morgon, och väga honom! :)
 
Sv: Amning igen

Det är något fel på mina bröst, det går inte att pumpa ut ifrån dem! :eek: Kommer bara pyttelite, och då har jag ändå hållt på ett bra tag!
 
Sv: Amning igen

Som du säger, skulle han få för lite mat så skulle du nog märka det på honom. Men en extra vägning kan ju vara en bra idé så du skipper oroa dig.

Det är svårt med pumpningen, jag fick det aldrig att fungera som det skulle första gångerna. Nu med andra barnet har jag lärt mig tekniken, för då funkade det kanonbra.
 
Sv: Amning igen

Jag hade massa mjölk och fick inte heller pumpningen att funka. Efter 30 minuters kämpande och bara några ml så gav jag upp och sen provade jag aldrig mer.. Blev lite sur kan jag tillägga då det gjorde så in i h****** ont :angel:.

Till nästa barn har jag skaffat en annan pump som jag ska testa då jag verkligen vill att det ska funka, men funkar det inte så funkar det inte..
 
Sv: Amning igen

Jag hade också svårt att få igång utdrivningsreflexen med pumpen.
Fick aldrig ut mer än 20 ml sammanlagt.
Vad har du för pump?
 
Sv: Amning igen

Nu kanske det blev lite OT här men jag undrar också om det skiljer sig mkt mellan olika pumpar?

Har själv bara provat Apotekets billiga handpump för en dryg hundralapp, den är ruskigt obekväm men jag har i alla fall lyckats pumpa ut motsvarande en måltid. Dock tar det lång tid och är jobbigt...

Jag hade också svårt att få igång utdrivningsreflexen med pumpen.
Fick aldrig ut mer än 20 ml sammanlagt.
Vad har du för pump?
 
Sv: Amning igen

Jag lyckades inte heller pumpa ur mer än några milliliter med första barnet. Nu med tvåan har jag inte ens försökt.
 
Sv: Amning igen

Det skiljer helt klart mycket mellan apotekets billiga och många andra pumpar.
Jag använde Avent isis, den ska härma barnets sugrörelser. Många som provat båda säger att den dyrare Avent är mycket bättre.
Jag fick som sagt inte igång utdrivningsreflexen, men det gick lättare om man ammade från det andra bröstet samtidigt.
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
2 670
Senast: Freazer
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 222
Senast: Blyger
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
33 516
Senast: Snurrfian
·
Relationer Hej, jag är helt ny på forumet som jag hittade av en slump. Verkar vara en trevlig stämning med ärliga människor. I försök om att hålla...
8 9 10
Svar
199
· Visningar
22 603
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp