Amerigo sitsstorlek? behöver snabbt svar....

firren

Trådstartare
Är Amerigo (Classic och Cortina) normala i sitsarna? Eller bör man gå upp/ner i storlek?
Jag har normalt 17" i både min Edinburgh och Crown sadel, bör jag ha samma i en Amerigo?

Vore guld om någon kunde hjälpa mig lite fort :)

Är Amerigo (Classic och Cortina) normala i sitsarna? Eller bör man gå upp/ner i storlek?
Jag har normalt 17" i både min Edinburgh och Crown sadel, bör jag ha samma i en Amerigo?

Vore guld om någon kunde hjälpa mig lite fort :)

Jag tycker de är normala, för rumpan i varje fall. Sedan kan ju benens längd ställa till det, jag har långa överben och det fungerar bra för mig med Amerigo med normal kåpa. Där kan man ju också få olika kåpor som löser det problemet.

Jag har Amerigo Classic 16" med aningen kortare kåpa än vanligt. Jag är 158 cm lång och jag har aldrig haft en sån perfekt sadel i hela mitt liv! Tror de är rätt normala i stl, iaf så tycker jag min är betydligt mindre och bättre än alla 17" jag haft innan. De är ju inte speciellt djupa i sätet heller tycker jag och jämför med M&N, Bates och SantaCruz jag provade samtidigt.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 285
Senast: Blyger
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 956
Senast: Anonymisten
·
Hundhälsa Hej! Skulle vilja höra hur ni hade tänkt gällande fodergiva. Lite bakgrund. Ascot opererade ju bort mjälten den 23 december 2022 pga...
Svar
5
· Visningar
780
Senast: Acto
·
Hästhantering Jag har två grundfunderingar som ju är typ hur breda som helst och som slingrat sig fram i min hjärna i flera år nu: Hur möjliggör du...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
8 487
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar