amatör tränare..

Sv: amatör tränare..

Gå en steg 1-kurs, det är en utomordentlig introduktion till galoppsporten för alla intresserade och samtidigt första tränarkursen!

Vänder man sig till närmaste bana då eller är det kanske rentav någon som vet när Täby har någon steg 1 kurs???

Ta kontakt med Helena Gärtner på Svensk Galopp. Hon är licens och utbildningsansvarig. Det bör komma en kurs på Täby under hösten. Kursinbjudningaran brukar publiceras på Svenska Galopps hemsida.

Kul att så många verkar ha sett ljuset!! Välkomna till galoppen!

För att rida sin häst i träning behöver man inte vara någon minimänniska. Själv väger jag strax under 60 men jag har även vägt strax under 70 och då träningsred jag två av Sveriges absolut bästa sprinters som inte verkade ta illa vid sig. Och jag har alltid massor med kläder på mig.:o

Det viktiga är att man sitter rakt och rider sina hästar balanserat, då spelar det inte så himla stor roll hur mycket man väger - inom rimliga gränser förstås...

Haha, ja den som söker den skall finna!!! Snubblade in här av en slump, dock är det westernridningen som håller mitt hjärta....Fast man kan ju älska fler!!!:idea:

Jag älskar också western. När jag jobbade i USA red jag en hel del fina westernridna quarters. Ägde själv en "grade horse", alltså kohäst utan papper, som var duktig på att "cut" kycklingar. :banana:

Men om jag ska ha råd att hålla på med hästar får dom allt tjäna nån krona då och då. ;)

Hade tänkt att börja rida western på min lilla Skutt men hon bestämde sig tydligen för att hon hellre ville vara galoppör trots allt - vann när hon startade senast. Men henne kan jag tänka mig att låna ut som fölmärr när hon slutar löpa. Hon har en riktig quarter kropp och en makalös skalle.

Liknande trådar

Mat Jag (som de flesta) äter 3 gånger per dag, d v s 21 måltider i veckan. Frukost kan jag lätt göra vegetarisk om jag tar ost på mackan. Då...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 467
Senast: Badger
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 239
Senast: Red_Chili
·
Ridning Har ridit och tävlat med egen häst i princip hela mitt liv, är en glad amatör som tävlat t.o.m. 135 cm i hoppning och genom åren alltid...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
10 929
Senast: Sesca
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 498
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka