Jag har för mig att en släkting med detta har en lösning med Försäkringskassan. Att det är fk som står för att hon är hemma dessa dagar så hon inte får problem med jobbet. Detta borde du kunna fråga din läkare om.
Fast problem med jobbet blir det ändå, med korttidsfrånvaro. De måste ta in en vikarie, med kort varsel. Inte direkt populärt.
Jag vill helst inte att de ska veta. De har ingenting med det att göra.
Med bra värktabletter har jag kunnat iaf få känna på hur det är att ha ett helt normalt liv, utan att behöva detaljplanera efter när jag tror att värken ska komma (och mensen är inte ens regelbunden med hormonerna jag äter, felmarginal på 5 dagar +- ). Jag kan liksom boka en resa och åka i alla fall, oavsett tid på månaden, eller om mensen har råkat flytta på sig. Jag behöver inte förklara några krämpor på jobbet, bara jobba.
Alltså, det är svårt att förklara hur mycket lättare precis allt blev sen jag fick vettig smärtlindring.
Finns ju väl också andra mediciner som är hemska vid överdosering? Kan inte tänka mig att det är jättelattjo att överdosera citodon etc. Andra mediciner som har både leverskador som biverkning, och vid överdosering. På så vis kan ju inte alvedon 665 vara något särskilt speciellt? Det är receptbelagd medicin, inte godis.