Jag fick inte Alvedon 665 nu när jag skulle ha ett nytt recept, utan Alvedon ForteJag hoppas att det går, och man inte får till svar " Nä, de ska fasas ut ändå"
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag fick inte Alvedon 665 nu när jag skulle ha ett nytt recept, utan Alvedon ForteJag hoppas att det går, och man inte får till svar " Nä, de ska fasas ut ändå"
Jag fick inte Alvedon 665 nu när jag skulle ha ett nytt recept, utan Alvedon Forte
funkar de bra? äter Alvedon 665 pga trasigt knä tillsammans med ArcoxiaJa, den fick man innan 665 kom. Blir billigare än 500 mg.
Det är vanlig alvedon bara större mängd paracetamol så det är likvärdigt till att ta 2 x 500mg.funkar de bra? äter Alvedon 665 pga trasigt knä tillsammans med Arcoxia
Men inte missat att somliga läkare skriver en egen maxdos i doseringen som är lägre än fass. Troligen där de misstänker att levern inte orkar mer.Du verkar totalt ha missat att den har gett svåra biverkningar så som leverskador trots att man användt dom enligt ordination.
Har du läst artikeln från Läkartidningen som postats i tråden? Eller noterat att det handlar om paracetamol med fördröjd utsöndring?Det är vanlig alvedon bara större mängd paracetamol så det är likvärdigt till att ta 2 x 500mg.
Fast det var väl ett svar på vad Alvedon Forte är?Har du läst artikeln från Läkartidningen som postats i tråden? Eller noterat att det handlar om paracetamol med fördröjd utsöndring?
Ja. Alvedon Forte är 1000mg paracetamol utan någon speciell funktion utöver extra starka.Fast det var väl ett svar på vad Alvedon Forte är?
Sorry, missade det.Ja. Alvedon Forte är 1000mg paracetamol utan någon speciell funktion utöver extra starka.
Får prova det. Men än har jag flera burkar med 665Det är vanlig alvedon bara större mängd paracetamol så det är likvärdigt till att ta 2 x 500mg.
Jaha? Man får väl utgå från som lekman att paracetamol är väl beprövat antar jag eftersom det till och med säljs receptfritt. Om många skulle få akuta leverskador så skulle väl medicinen tas bort från marknaden, men det handlar ju om de som överdoserar och dumhet är liksom svårt att skydda människor ifrån.Värdering av vilka biverkningar som anses problematiska är ju vad de får för konsekvenser.
Om man får en leversvikt som inte går att häva, och som kan uppstå relativt sent i förloppet av en relativt låggradig överdosering så är det inte så bra.
Behandlingen som står till buds vid paracetamolorsakad leversvikt som man inte klarar behandla i akutskedet kan vara levertransplantation.
Finns det ingen ledig lever så är konsekvensen döden.
Det krävs inte stor överdosering för att riskera allvarlig leverskada med paracetamol.
Jaha? Man får väl utgå från som lekman att paracetamol är väl beprövat antar jag eftersom det till och med säljs receptfritt. Om många skulle få akuta leverskador så skulle väl medicinen tas bort från marknaden, men det handlar ju om de som överdoserar och dumhet är liksom svårt att skydda människor ifrån.
Professionellt: det var länge sen jag hade så ont i magen som när jag försökte rädda livet på min senaste Alvedon 665-intox. ”Vanliga” alvedon-intoxer kan man slappna av med efter några timmar. 665orna? Not so much. Där kommer jag inte att sakna dem.
Nä jag missade det inlägget. Är det så att 665 ger fler överdoser och svårare leversvikt så är ju saken biff, dvs då är det ju självklart att den bör dras in. Men jag fattade det som att det inte var så?Men jag förstår inte. Såg du inte det här:
Jag förstår om folk som fått revolutionerande bra smärtlindring av 665:an är besvikna nu. Men i ett större perspektiv: det är väl inte okej att ha kvar en så riskabel medicin med motiveringen att en del är dumma? Får de skylla sig själva då?
Jag antar att det @Laa beskriver innebär att det kan vara svårt att stoppa en akut leversvikt för att 665:an fortsätter frisättas. Det låter fasansfullt.
Nä jag missade det inlägget. Är det så att 665 ger fler överdoser och svårare leversvikt så är ju saken biff. Men jag fattade det som att det inte var så?
Såvitt jag förstår av det jag läst om den under trådens gång så verkar det som att överdosering leder till svårare konsekvenser, helt enkelt.Nä jag missade det inlägget. Är det så att 665 ger fler överdoser och svårare leversvikt så är ju saken biff, dvs då är det ju självklart att den bör dras in. Men jag fattade det som att det inte var så?
Nä jag missade det inlägget. Är det så att 665 ger fler överdoser och svårare leversvikt så är ju saken biff, dvs då är det ju självklart att den bör dras in. Men jag fattade det som att det inte var så?
Paracetamol är ett gift som ger leverskador öven i låg dos. Det finns de som tål de rekommenderade doserna men det är allt för lätt att överdosera och eftersom faran inte märks förrän efter ett par dygn när det är inreparabelt är dödligheten för stor, därför dras det in.Jaha? Man får väl utgå från som lekman att paracetamol är väl beprövat antar jag eftersom det till och med säljs receptfritt. Om många skulle få akut a leverskador så skulle väl medicinen tas bort från marknaden, men det handlar ju om de som överdoserar och dumhet är liksom svårt att skydda människor ifrån.
Den myten fanns när jag var tonåring på 80-talet med En totalt livsfarlig myt.Det cirkulerar ett rykte i ungdomskretsar att paracetamol o alkohol ger en billig fylla. Tyvärr.