Ja, jag är glad. Det är ju inte min mamma som är orsaken till att det dras in utan pga biverkningarna och riskerna med preparatet och som jag skrev så
glömmer hon bort att ta tabletterna eftersom hon försöker undvika att äta mer än nödvändigt. Tror du verkligen att hon skulle komma ihåg att skriva upp varenda gång hon tagit dem om hon inte kommer ihåg om hon tagit någon?
Min mamma har haft värk så länge jag kan komma ihåg och jag vet förbannat väl bristerna i sjukvården då jag redan för över 30 år sedan hade god lust att träffa en viss professor i en mörk gränd och presentera honom för ett basebollträ, för att sedan tala om för honom att hans värk var inbillning!
Så att "ta sitt eget ansvar" är ett hån mot dem som lever ett liv med värk och som får svåra biverkningar och i det här fallet leverskador. Nog
tog jag eget ansvar som kämpade med mina tabletter som bara fick mig att må sämre och som ledde till att den läkaren som skrev ut dem och som till sist orkade öppna FASS, sedan slängde ut mig med orden att "tål jag inte det här så tål jag inget annat".
Tråkigt att ett preparat som fungerar för dig blir indraget, men det blir som sagt inte indraget för att läkemedelsbolagen tycker det är roligt utan pga biverkningarna som anses vara för allvarliga och som drabbat många fler.