Och inte heller har jag sagt att någon häst kan vara 100% säker, men om jag då påminner om min egen erfarenhet av de ridskolor jag red på som barn, så fanns det hästar som absolut inte hade på en ridskola att göra.
Det såg jag inte då, jag var den där lilla korkade ungen som hoppade upp på vilken häst som helst och ju piggare o busigare den var desto roligare var det.
Problemet som jag ser det nu som vuxen och mamma är att det behovet jag hade kunde tillfredställas med flera olika hästar.
Nu är ju mina erfarenheter från dinosarietid, så på flera ridskolor kan det ha ändrats, men jag var för något år sen med en kompis vars dotter skulle börja rida på ridskola och jag kan ju säga att där var det inte säkerhet man tänkte på.
Små tjejer hjälpte till att sätta på utrustning som inte kunde sätta på utrustningen, sura hästar som hotade med både tänder och ben och sen var det ungar runt benen, de blev klämda när hästarna vände i spiltorna, ingen ordning, hästar i baken på varandra och ungar i baken på hästarna och ingen sa till eller försökte lära dem vart man går, hur man går och vad man gör.
Barn ledde stora ponnys själva ut, barn fick rida utan ledare tidigt för de vågade och hästen var snäll, tills hästen travade ikapp den framför och ungen ramlade av i sargen.
DET hade kunnats skötas bättre och säkerheten var under all kritik!
Och så går det inte till på alla ridskolor, men på denna gjorde det det och där skulle jag aldrig låta mitt barn rida!