Aluminiumgolvet i Boj

MoQ

Trådstartare
Är på väg att köpa en Boj-97.Undrar bara vad ni har för åsikter om aluminiumgolvet och beläggningen.
Hållbarhet?Vet att man kan köpa massa att laga beläggningen med,men är det något särskilt jag ska titta på?
Tack för hjälpen!

Har en Boj -98 el. -99. Golvet håller ganska bra. Har hästarna krafsat så slits beläggningen. Vi har "fyllt på" någon enstaka gång, och det har fungerat bra.
I övrigt är beläggningen bra. Den är halkfri och man behöver inte oroa sig för att det ska bli blött under mattan osv.

Berätta för mig hur man undersöker ett aluminiumgolv som har ett par år på nacken, så ska jag ge dig en guldstjärna. Jag står i begrepp att byta mitt släp (med trägolv) men får inte från någon försäljare en bra instruktion för at tpå ett lätt sätt kontrollera att aluminumgolvet är intakt t(jämför med mitt trägolv, bara att kolla med en skruvmejsel).

Det enda jag fått hittills är en klapp på huvudet och ett käckt "det behöver du inte bekymra dig om lilla gumman, det är långt till dess!")

Till jag fått svaret på den i mitt tycke motiverade frågan behåller jag mitt släp med trägolv.

Liknande trådar

R
Utrustning Jag skulle vilja fråga om nån har tips på ben skydd som INTE blir för varma! För som nog domflesta vet så är det ju inte bra för senorna...
Svar
13
· Visningar
979
Senast: ako
·
Hemmet Jag ska flytta till hus där det inte finns torktumlare. Det är tveksamt om det ens får plats en (huset är litet). Jag har tvättmaskin i...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
2 376
Senast: hollypolly
·
Hästmänniskan Har ju haft lite otur i olika lägen med hur vissa människor beter sig i stallet, och är nog blivit lite ärrad av det (inten nuvarande...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
7 861
Senast: tara
·
Utrustning Hej! Innan massa kommentarer att ta ut sadelutprovare, jag ska det men vill bara kolla om det finns möjlighet att rida öht med...
Svar
0
· Visningar
525
Senast: liiinnea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Stor enkel hundras med lagom driv
  • Uppdateringstråd 30