Alternativ till att sälja häst?

Paulsan

Trådstartare
Vad finns det för alternativ till att sälja sin häst. Jag vill inte sälja henne då jag aldrig kommer att hitta en häst som älskar mig så mycket som hon gör.
Jag har varken tid eller ork att göra någonting runt omkring henne och ridning.
Så vad finns det för alternativ förutom att sälja?

Sv: Alternativ till att sälja häst?

ut på foder? Eller vadå jag fattar inte riktigt :P

ja utlånas eller halvfodervärd. Vet inte riktigt hur halvfodervärd funkar om man kan ha henne i stallet men någon annan gör allt annat vore ju bäst då jag tycker om henne så mycket och vill inte förlora henne.

Om du varken har tid eller ork med hästen så sälj den för hästens bästa. Du kan ju alltid hälsa på hos nya ägren.

Lämna ut på foder är väldigt vanskligt, speciellt när det gäller ridhästar. Skadar de sig så kan du nästan räkna med att du får hem hästen igen.

Halv foder skulle jag nog fundera över, under förutsättning att du har möjlighet att ta hälften själv?
Halv foder innebär såvitt jag förstår att man delar skötsel /ridning och kostnader rakt av hälften var typ varannan dag till exempel.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 334
Hästmänniskan Hej nu när det börjar bli höst och mörkt senare. Hur gör ni som hämtar era hästar för att sköta/rida på kvällen när det inte finns...
2
Svar
26
· Visningar
2 052
Senast: Grazing
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 098
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 139
Senast: Tualma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar