Alternativ rullgardin

detordnarsig

Trådstartare
Väggarna vid mitt sovrumsfönster är värdelösa att borra i så en vanlig rullgardin som kräver lite mera ordentligt fastskruvning går tyvärr bort... Så nu önskar jag mig lite tips på upphängningsanordningar av någon form av tygstycke så jag kan få lite mörker i sovrummet. Presienner finns redan men hjälper inte på långa vägar tillräckligt...

Tvelkrokar, kan det funka? Och öglor i tygets ändar att hänga upp i?

Sv: Alternativ rullgardin

Mörkläggningsgardiner? T.ex. Hemtex har (nedsatt just nu) öljettlängder med mörkläggningsgardiner i olika kulörer.

Taket går tyvärr inte att fästa något som är det minsta tungt i heller, det är sänkt på grund av inbyggda spotts...

Befintlig gardinstång, eller fästena då, tål inga tunga gardiner alls, mörklägningsgardiner(och de flesta andra) är för tungt :(

Nu vet jag ju inte alls hur dina fönster ser ut eller hur stora dom är. Men i våra dörrar under sommaren spänner vi upp duschdraperistänger från IKEA och hänger upp tunna spetsgardiner för att kunna hålla flugor ute. De kräver ju inga håltagningar eller så.
Det borde gå sätta upp på liknade sätt inne in fönstersmygen och hänga upp mörkläggningsgardin eller nåt annat kul :)

Men vilken bra idé! Jag har tänkt på någon klisteranording, men att få det hållbart tror jag inte är det lättaste ;) Men duschdraperistång är ju skitsmart, speciellt när man har så dåligt vägmaterial som jag.

Liknande trådar

H
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
13 453
Senast: Bulldoozer
·
  • Artikel Artikel
Dagbok TW: Vikt, självhjälp, klyschor, detaljrikedom Det har hänt flera gånger på kort tid att jag har skrivit ett inlägg på Bukefalos och...
2
Svar
27
· Visningar
3 458
Senast: Yeah but
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Det är alls inte bara kris och katastrof att bo här och få öva på problemlösning (även om jag bryter ihop nångång ibland). Mesta tiden...
Svar
0
· Visningar
1 561
Senast: cassiopeja
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Har svårt att klura ut vad som är bra för mig och vad som är rimligt, så jag skriver ned mina funderingar för att se om det blir...
2 3
Svar
44
· Visningar
9 351
Senast: Raderad medlem 142658
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Hålvägg